مشهد- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به ثبت ۲ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۹۴۰ نفر شب اقامت در استان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه گفت: این میزان اقامت نوروزی در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است.

 بیش از ۲ میلیون نفر اقامت نوروزی در خراسان رضوی ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین زارع صفت اظهار کرد: در طول تعطیلات نوروزی ۴۶۸ هزار و ۱۳۰ اقامت در هتل ها، ۳۴۹ هزار و ۵۰۶ اقامت در هتل آپارتمان ها، ۳۶۵ هزار و ۵۰۰ اقامت در مهمانپذیرها و ۳۱۷ هزار و ۱۶ اقامت در خانه های مسافر دارای مجوز استان ثبت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: علاوه بر آن ۱۸۵هزار و ۹۵۳ اقامت در کمپ های موقت، ۴۱۵ هزار و ۹۶۳ اقامت در مدارس، ۴۲۰ هزار و ۲۷۲ اقامت در مهمانسراهای دولتی و ۳۵۷ هزار و ۶۰۰ اقامت نیز در حسینیه ‌ها به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: نوروز امسال ۲۹۴ هزار نفر شب ظرفیت اسکان نوروزی در استان آماده شد که ۲۲۰ هزار نفر شب در مشهد و بقیه در شهرستانها بود.

زارع صفت اظهار کرد: در سیزدهمین روز فروردین ماه و همزمان با روز طبیعت، میزان اقامت و ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی و غیررسمی در شهر مشهد ۵۵ هزار و ۳۵ اقامت با ضریب ۲۵ درصد اشغال واحدهای اقامتی بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۱۰۷ هزار نفر شب اقامت از این تعداد از سوی یک هزار و ۳۹۰ واحد اقامتی رسمی و دائمی در استان تامین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.