بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: طرح انسداد بی سوادی نیازمند همکاری همگانی است.

طرح انسداد بی سوادی نیازمند همکاری همگانی است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد تقی ایرانی در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی اظهار داشت: منطبق بر آمار و ارقام ارائه شده استان خراسان شمالی در خصوص اجرایی نمودن طرح انسداد بی سوادی توفیقات بسیار خوبی را در سال گذشته بدست آورده است.
ایرانی افزود: این توفیقات نشان دهنده ی همکاری و تعامل بسیار خوب مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی و ادارات کل در سطح استان است. 
وی ادامه داد: بهره مندی از بخش خصوصی و نهادهای آموزشی غیر دولتی می تواند نقش بسزایی در راستای کاهش بی سوادی در سطح استان داشته باشد.
وی مطرح کرد: حضور فعالانه اصناف و سازمان های مردم نهاد می تواند موجب ارتقاء شاخص های سوادی آموزی در سطح استان باشد.
ایرانی تاکید کرد: هر بخش یا صنفی می تواند نوسوادان و بی سوادان زیر مجموعه خود را شناسایی نموده و مسولیت آموزش آنان را با نظارت اداره کل آموزش و پروش استان بر عهده بگیرد.
وی اشاره داشت: بروز آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، خشونت و نزاع دسته جمعی در یک جامعه رابطه مستقیمی با سطح سواد و تحصیلات آن جامعه دارد و بنابراین ارتقاء سطح سواد آموزی در استان جهت کاهش میزان آسیب های اجتماعی الزامی است.
وی عنوان کرد: طرح انسداد مبادی بی‌سوادی مورد توجه جدی استان بوده چرا که معتقدیم بی‌سوادی در بسیاری از مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: راه اندازی سازمان نهضت سواد آموزی در دوران بعد از انقلاب نشان دهنده ی توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به بحث سواد و سواد آموزی است.
محمد تقی ایرانی افزود: اهمیت اندیشه ورزی و علم آموزی در بسیاری از آموزه های دینی ما بیان شده و بنابراین در این حوزه باید تمامی مسولین ذی ربط اهتمام لازم را داشته باشند.
 ایرانی تصریح کرد: باید از تمام توان و ظرفیت خود جهت کاهش و ریشه کنی بی‌سوادی در سطح استان بهره مند شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.