به گزارش قدس آنلاین، خلیل اکبری در حاشیه بازدید از راه آهن قزوین-رشت با بیان اینکه این خط ریلی از پروژههای عظیم و بزرگ کشور بوده که بخش مهمی از آن به دست توانای متخصصی و مهندسان مجموعه آستان قدس رضوی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: قطعه ۴ پروژه راه آهن قزوین-رشت جزو دشوارترین و صعب العبورترین بخشهای پروژه بوده که از مناطق شهری، کوهستانی و رودخانههای بسیاری عبور میکند و همین امر اجرای این پروژه را با دشواریهای فراوانی روبه رو ساخته است.
وی با اشاره به این مطلب که وجود اختلاف ارتفاع و قرار گرفتن مسیر در دامنه کوه و لزوم ساخت تونلهای متعدد و طولانی از جمله مشکلات قطعه ۴ پروژه راه آهن قزوین-رشت بوده است، افزود: شرکتهای عمرانی و فنی مجموعه آستان قدس رضوی از جمله «شرکت مسکن و عمران قدس رضوی» با برخورداری از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته، نیروهای متخصص و با تجربه در حوزههای راهسازی و ساختمان توانسته است، انواع پروژههای عمرانی را در سراسر ایرانی اسلامی اجرا کند و در حال حاضر در حال به سرانجام رساندن یکی از دشوارترین پروژههای ریلی کشور در استان گیلان است.
معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در سالهای اخیر ساخت تونل و سازههای زیرزمینی در کشور پیشرفت بسیار خوبی داشته است، ابراز کرد: استفاده از ابزارهای نوین و علم روز، ساخت تونلهای طویل و انجام حفاریهای عظیم در پروژه راه آهن قزوین-رشت نشان دهنده توانایی مهندسان و متخصصان شرکت مسکن و عمران قدس رضوی است که در لوای پرچم بارگاه حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) به خدمت گذاری به کشور مشغول هستند.
اکبری با تاکید بر اینکه بخش عمرانی آستان قدس رضوی با دارا بودن تجربه فراوان در زمینه طراحی، تامین تجهیزات، اجرای پروژههای بزرگ ملی و راهبردی یکی از قدرتمندترین مجموعههای عمرانی کشور است، گفت: در منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب یکی از راهبردهای اساسی و اصلی آستان قدس رضوی توجه به محرومیت زدایی است در همین راستا ساخت پروژههای عمرانی عام المنفعه، فراهم آوردن شرایط تشرف آسان زائران با احداث و بهرهبرداری از زائر شهر و زائرسرای رضوی و انجام اقدامات عمرانی در مناطق محروم در دستور کار سال ۹۶ بخشهای عمرانی آستان قدس قرار گرفته و با جدیت دنبال میشود.
نظر شما