خرم آباد- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طرح کارورزی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار در این استان اجرا می‌شود.

طرح کارورزی برای اشتغال فارغ التحصیلان بیکار در لرستان اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی آشتاب با اشاره به اجرای طرح کارورزی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار در استان لرستان اظهار داشت: در قالب این طرح ۱۵۰ هزار نفر در کل کشورر  آموزش می بینند.

وی با اشاره به معرفی فارغ التحصیلان به محیط واقعی کسب و کار و ارائه آموزش های مهارتی به آنها گفت: اجرای این طرح در راستای ایجاد انگیزه کارآفرینی، ارتقای خلاقیت در بین فارغ التحصیلان، افزایش قابلیت جذب دانش آموختگان در محیط کسب و کار و ... است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: در قالب این طرح دانش آموختگان دارای مدرک کاردانی و حداکثر ۲۳ سال سن، کارشناسی با حداکثر ۲۵ سال سن، کارشناسی ارشد با حداکثر ۲۸ سال سن و دکتری با حداکثر ۳۲ سال سن به کار گیری می شوند.

آشتاب افزود: دانش آموختگان برای ثبت نام به سایت کارورزی یا سایت این اداره کل به نشانی lorestan.mcls.gov.ir می‌توانند مراجعه کنند .

وی عنوان کرد: کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی به ازای هر سه نفر بیمه شده خود یک کارورز را در واحد خود فعال می کنند.

این مسوول همچنین از در نظر گرفتن مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان خبر داد و گفت: برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد. بدین ترتیب کارفرمایان تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه در قبال کارورزان معاف خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.