انتخاب چهاردهم

خرم اباد- مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور از اهداء ۲۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های نیازمند در سطح کشور توسط خیران مسکن‌ساز خبر داد.

۲۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های نیازمند در کشور اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، اولین همایش خیرین مسکن ساز استان لرستان با حضور مسئولین استانی، نماینده ولی فقیه در استان و خیرین مسکن ساز شامگاه شنبه برگزار شد.

کیومرث سلگی اظهار کرد: توقعی که در حوزه مدرسه و بهداشت و کارهای مشابه داریم نباید در حوزه مسکن داشته باشیم چرا که مسکن به عنوان یک کالای گران قیمت و به عنوان کالایی که نیازمند حمایت­ها و منابع متعدد است از حساسیت به خصوصی برخوردار است.

وی ادامه داد: خدمات و مراکزی که عام‌المنفعه هستند مانند مدارس و مسجد دارای متولی عمومی بوده و سالیان سال قدمت دارند و مردم و دانش آموختگان از آن بهره می­برند اما مسکن پس از بهره‌برداری چند سال دیگر نیازمند تعمیر و یا ساخت و ساز مجدد است از این رو بایستی همواره به مقوله مسکن به عنوان مسئله ای خاص توجه کرد.

 مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور در خصوص فعالیت­های انجمن خیرین مسکن ساز در سطح کشور گفت: انجمن خیرین که در ۱۲۰ شهرستان در سطح کشور و با  یک ترکیبی حدود ۱۵۰۰ نفر به صورت افتخاری فعالیت می کند توانسته است ۳۰  هزار واحد مسکن عملیاتی شده که ۲۰ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده را به کمک خیرین مسکن ساز به خانواده‌ها اهدا کند.

سلگی تصریح کرد: با تفاهم­‌نامه‌ای که با کمیته امداد خمینی(ره) منعقد شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش انجمن خیرین مسکن‌ساز هستند.

 وی با اشاره به اینکه طرح اهدای مسکن به خانواده‌های دارای حداقل دو معلول یک برنامه ۵ ساله است افزود: در طرح مسکن معلولین ۴۵۰۰ واحد عملیاتی شده که ۱۵۰۰ واحد آن روزهای اینده افتتاح می‌شود.

سلگی خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن نیازمند یک تنوع بخشی در سطح ملی و استانی هستیم به جهت اینکه نوع نگاه به مسکن باید تغییر کند؛ نباید کل توان را بر روی احداث گذاشت و در زمینه تعمیرات و کمک به رهن واحدها به خانواده‌­های نیازمند اقداماتی باید انجام گیرد.

وی در خصوص کارهای جاری انجمن تصریح کرد: ۲۰ هزار واحد مسکن  از ۳۰ هزار واحد در سراسر کشور به اتمام رسیده که انتظار می‌رود ۵۰۰۰ واحد دیگر آن تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد و مابقی تا پایان سال ۹۷ به اتمام خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.