ابهر- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته در ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی، شهرستان ابهر برای پذیرایی از گردشگران آماده می‌شود.

ابهر برای پذیرایی از گردشگران تابستانی آماده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس شمشیری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: شهرستان ابهر با توجه به پیشینه تاریخی خود دارای آثار غنی و جاذبه‌های فراوان گردشگری است که می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران تابستانی باشد.

  وی با اشاره به آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران تابستانی گفت: از جمله جاذبه‌های میراث تاریخی این شهرستان می‌توان به موزه باستان‌شناسی ابهر اشاره کرد که در آن آثاری از عصر آهن و هزاره‌های اول و دوم، دوره اسلامی و تا دوره معاصر در معرض دید عموم قرار دارد.

  رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: برگزاری جشنواره انگور که فرصتی برای نمایش توانمندی‌های جوامع روستایی است نیز در دستور کار قرار دارد که علاوه بر عرضه انواع انگور و محصولات جانبی آن، عرضه محصولات صنایع‌دستی روستایی و انواع غذاهای محلی نیز در این برنامه اجرا خواهد شد.

  شمشیری با اشاره به روستای درسجین در ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی ابهر، خاطرنشان کرد: این روستا یکی از ۷۶ روستای هدف گردشگری در سطح کشور و دارای جاذبه‌های توریستی فراوانی است.

  رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر در خصوص یکی دیگر از روستاهای تاریخی ابهر، تاکید کرد: روستای قروه که قدیمی‌ترین مسجد استان زنجان با قدمت ۱۰۲۵ سال را در خود جای داده و معماری صخره‌ای دست‌کند نیز در آن وجود دارد نیز، از دیگر جاذبه‌های گردشگری ابهر است.

  وی با اشاره به فرصت‌های گردشگری مذهبی در شهرستان ابهر تصریح کرد: وجود بقاع متبرکه و امامزادگانی از جمله امامزاده اسماعیل شناط، امامزاده یعقوب صائین‌قلعه، امامزاده یحیی و امامزاده زیدالکبیر بر جاذبه‌های گردشگری ابهر افزوده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.