به گزارش قدس آنلاین، محمد بیرانوندی با اشاره به رد کلیات طرح تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کمیسون آموزش گفت: اگرچه طراحان این طرح مستحضر بودند که مفاد آن هم با قوانین بالادستی و هم با قوانین پایین دستی تقریبا مغایرتهایی داشت اما باید گفت متاسفانه شرایطی وجود دارد که طراحان صرفه را در این دیدند که طرح را به همین شکل تنظیم و برای تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر نزدیک به ۲۲ هزار حقالتدریس در مدارس کشور تدریس میکنند، عنوان کرد: از یک طرف بلاتکلیفی تعدادی از جوانان و از طرفی دیگر ساعات آموزشی که در اختیار این افراد است باعث آسیبهایی میشود، به عبارت دیگر قریب به ۲۰۰، ۳۰۰ هزار ساعت از زمان دانشآموزان در اختیار تعدادی از نیروهایی است که احساس امنیت شغلی نمیکنند و گاهی این افراد برای حقوق و مزایای خود با مشکلات عدیدهای دست و پنجه نرم میکنند.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس تصمیم بر تعیین تکلیف این افراد گرفته شد و جمعی از نمایندگان طرح فوق را برای تعیین تکلیف این تعداد نیرو تدوین کردند.
بیرانوندی افزود: البته عناوین مختلفی در این طرح آمده بود از جمله نهضتیها، خرید خدمتیها و گونههای مختلف دیگر و همین امر باعث شده بود در افواه عموم میگفتند که تعداد این افراد به ۸۰ هزار تا ۱۰۰هزار است و این امر باعث میشد تشتت آرایی به وجود آید اما در عین حال روز چهارشنبه بیش از ۲۰۰ نماینده این طرح را امضا کردند تا به آن رسیدگی ویژه شود.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با توجه به اینکه کلیات این طرح در کمیسیون رد شده است خاطر نشان کرد: این طرح بعد از زمان سرکشی نمایندگان مجلس به حوزههای انتخابیه در دستور کار صحن قرار میگیرد و نیاز به ۲سوم آرای نمایندگان دارد؛ البته از آنجا که اکثریت قریببهاتفاق نمایندگان مجلس آن را امضا کردند، نسبت به آینده آن امیدواریم.
منبع: خانه ملت
نظر شما