انتخابات

رییس کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری فرهنگی کشور گفت: تاکنون ۴ هزار و۵۰۰ استاد دوره عمومی پیوست نگاری فرهنگی را گذرانده اند.

۴۵۰۰ استاد دوره عمومی پیوست نگاری فرهنگی را گذرانده اند

به گزارش قدس آنلاین، حسن بنیانیان در حاشیه همایش سومین دوره تکمیلی پیوست نگاری فرهنگی که در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اینکه  سطوح مختلف سیاستگذاری، قانونگذاری، برنامه ریزی و  اجرا در دستگاهها و سازمانهای اجرایی نیازمند این پیوست است گفت : مدیران به عنوان مجری طرح ها در همه سطوح و حوزه ههای مختلف کشور باید در راستای ارزشهای اسلامی زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم کنند.

بنیانیان با بیان اینکه  تاکنون ۴ هزار و۵۰۰ استاد دوره عمومی پیوست نگاری گذرانده اند گفت : علاوه بر دوره های عمومی ۷۵۰ نفر از اساتید در دوره تکمیلی پیوست نگاری شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد آمادگی بین اساتید و مدیران اجرایی در تهیه پیوست فرهنگی، بسیج اساتید با همکاری دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی اقدام به برگزاری مجموعه دوره‌های آموزش پیوست نگاری عمومی در همه استان‌ها کرده است، افزود: در این دوره‌ها حدود ۴ هزار و ۵۰۰ استاد شرکت کرده و در هر استان بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر حضور داشتند.

 رییس کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری فرهنگی کشور با اشاره به اینکه پیوست نگاری فرهنگی یک ایده نو در دنیا محسوب می‌شود، گفت: برای پیشبرد صحیح طرح قانونی نوشته شود.

بنیانیان افزود: بحثی که مقام معظم رهبری در رابطه با احیای تمدن نوین اسلامی مطرح کرده‌اند مستلزم این بوده که ما متناسب با ارزش‌های فرهنگی و اسلامی ایرانی، تغییر وسیعی در خود و همه اجزای سبک زندگی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه لباس پوشیدن، غذا خوردن، سبک ازدواج سبک معماری و شهرسازی و سایر موارد باید متناسب با ارزش‌های داخلی بازسازی و باز تولید شود، گفت:‌ برای تحقق این موضوع باید به رهنمودهای رهبری فرزانه انقلاب در دهه‌های اخیر چون طراحی الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی یا ضرورت مهندسی فرهنگی توجه کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری فرهنگی کشور  ادامه داد: همچنین برای تسریع در این مهم موضوعاتی خطاب به مدیران اجرایی نیز مطرح شده تا طرح‌های مهم و بلند مدت آماده شود.

بنیانیان با اشاره به اینکه برای تصمیمات بزرگ باید پیوست فرهنگی تهیه شود، تصریح کرد: این طرح‌ها شامل طرح‌های مهمی چون پرداخت مستقیم یارانه، زندان زدایی در قوه قضاییه، پزشک خانواده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.