به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، آیت الله بحرالعلوم میردامادی، روز شنبه در کنفرانس خبری دهه مهدویه و رویکرد اطلاع رسانی در دنیای مجازی با اشاره به آیه اکمال دین تصریح کرد: این آیه نشان دهنده کمال اسلام در همه زمینه ها و اکمال دین در همه موضوعاتی است که بشر به آن احتیاج دارد.
وی با بیان اینکه نزول این آیه شریفه بعد از غدیر خم است، خاطرنشان کرد:دین مقدس اسلام با ولایت و امامت ائمه اطهار(ع) کامل ترین ادیان الهی است، در تمام زمینه ها اسلام اکمل است، مردمی که دنبال استدلال و برهان هستند در کل عالم باید بدانند که بالاترین استدلال ها در اسلام و در مکتب پیامبر اسلام است.
آیت الله بحرالعلوم میردامادی با اشاره به اینکه هدف رسول اکرم(ص) استدلال کردن آیات برای رسیدن به خداست، اظهار داشت: استدلالی که در اسلام وجود دارد در هیچ کدام از مکاتب وجود ندارد، توجه به عقل و عقل گرایی در دیگر مکاتب وجود ندارد.
تولیت مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) مساله شهود را از دیگر ویژگی های مکتب اسلام دانست و گفت: شهودی که در اسلام مطرح است با استدلال همراه است، چرا که شهود غیر از استدلال شهود شیطانی است، ما با شهود تصوف مخالفت داریم، شهودی که ما مطرح می کنیم شهودی است که با استدلال همراه است.
وی با بیان اینکه گوشه گیری و رهبانیت در اسلام وجود ندارد، تصریح کرد: بلکه اسلام به همه مسایل سیاست، اخلاق، امور مادی و اقتصادی و دنیوی خلایق توجه دارد که بهترین دستورات برای آنها بیان شده است.
آیت الله بحرالعلوم میردامادی تاکید کرد: تفقه در آیه شریفه اکملت کار حوزه است، باید این آیه را شکافته و همه جوانب اسلام را شناخته و کامل ترین دین را به عالم معرفی کند، آن وقت خواهیم دید که گروه گروه خواهان تحقیق درباره اسلام می شوند.
تولیت مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) همچنین بر ضرورت معرفی کامل اسلام به جامعه مسیحیت تاکید کرد و ابراز داشت: تاریخ نشان داده که مسیحی ها قلب سلیمی دارند، اگر چه مکتب آنها باطل است و متاسفانه مسیحیت و انجیل تحریف شده است اما تجربه و تاریخ نشان داده که قلوب مسیحی ها برای قبول حق محیاست.
وی بر اهمیت تبلیغ کامل ترین دین به جامعه مسیحیت تاکید کرد و اظهار داشت: ما با مسیحیت در اعتقاد به خدا اشتراک داریم، آنها معتقد به حضرت عیسی هستند ما هم معتقد به حضرت عیسی هستیم خصوصا که ما معتقدیم حضرت عیسی(ع) وزیر حضرت مهدی(عج) است و در صلح جهانی با امام زمان همکاری دارد.
آیت الله بحرالعلوم میردامادی ادامه داد: اگر تفقه ما نسبت به دین خوب باشد و کمال اسلام را دریافت کنیم و بعد اطلاع رسانی خوبی بکنیم، یقینا نتیجه خواهد داشت.
تولیت مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) با تاکید بر اینکه مهدویت خواهان تبلیغ جهانی است، عنوان کرد: مهدویت مربوط به یک شهر و یک کشور نیست، مساله صلح جهانی و آرامش همه مردم عالم مطرح است، مساله رستگاری و فلاح همه انسان ها مطرح است، مهدویت مربوط به مسلمانان و شیعه نیست، مهدویت برای همه انسانهاست، پس نیازمند تبلیغ جهانی است و سرمایه تبلیغ ما این است که اسلام را معرفی کنیم.
وی با طرح این پرسش که چرا مسلمانان نسبت به این مساله عقب افتاده اند و دیگران ادعای تمدن می کنند؟ گفت: دشمنان دین در برابر اکمال دین واقع شده اند و اکمال دین را پرده پوشی کردند، اکمال دین به وسیله ولایت امیرالمومنین(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.
آیت الله بحرالعلوم میردامادی افزود: برخی به نام اسلام و با ماموریت یهود در صدر اسلام باعث شدند که کمال و اکمال اسلام پرده پوشی شود تا مردم عالم ندانند که اسلام کامل ترین دین هاست.
تولیت مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به اینکه جعل احادیث، وقوع جنگ ها و حق کشی ها باعث شد مردم اسلام را به خوبی نشناسند، خاطرنشان کرد: اگر انحطاطی در جامعه اسلامی وجود دارد و مسلمانان عقب مانده اند نه به دلیل این است که مسلمانند و نه به این دلیل است که طرفدار قرآن و پیرو پیامبر هستند بلکه به دلیل این است که اسلامی که پیامبر معرفی فرمود پرده پوشی شد.
وی ادامه داد: مسلمانان به ظاهر اسلام و قرآن پرداختند و از باطن اسلام و قرآن دور شدند، غنچه اسلام نشکفته ماند و هنوز این غنچه نشکفته است، تا گل شکفته نشود زیبایی اش آشکار نمی شود، متاسفانه مسلمانان بعد از پیامبر خدا(ص) غدیر را فراموش کردند و اسلام بدون غدیر و بدون ولایت ائمه اثنی عشر، بدون نهج البلاغه، بدون عاشورا و اسلام، بدون شهادت خواهی، بدون صحیفه سجادیه نمی تواند اسلام کاملی باشد.
آیت الله بحرالعلوم میردامادی با اشاره به اینکه دشمنی ها باعث شد غنچه اسلام ناشکفته باقی بماند، تصریح کرد: اگر انحطاطی در جوامع اسلامی است به این مطلب برمی گردد، والا اسلام دین انحطاط نیست، قرآن کتاب حیات و زندگی و کتاب آسمانی برای حیات همه انسان هاست اما اینکه می بینیم قرائت کنندگان این قرآن در جوامع اسلامی عقب مانده اند، مربوط به قرآن نیست بلکه مربوط به کسانی می شود که خودشان خواستند قرآن را تفسیر کنند.
انتهای پیام/
نظر شما