به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سیدجلال حسینی گفت: دهه کرامت با توجه به میلاد حضرت رضا(ع) و میلاد حضرت معصومه(س) و حضور گسترده زائران یکی از مناسبتهای ویژه حرم مطهر رضوی بهشمار میرود، بنابراین فعالیتهای فرهنگی و خدماتی حرم امام رضا(ع) در این ایام بیشتر میشود.
وی افزود: یکی از همین فعالیتها، پاسخگویی به سؤالات شرعی است، طبق برنامهریزیهای صورت گرفته دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم مطهر در ایام دهه کرامت به صورت شبانهروزی میزبان زائران عزیز خواهند بود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: پاسخگویی به سؤالات شرعی فقط از طریق دفاتر مستقر صورت نمیگیرد، بلکه سامانه تلفنی 32020 و پیامکی 300002020 در تمام ایام سال به صورت شبانهروزی پاسخگوی سؤالات شرعی است.
وی افزود: هنگام اذان صبح در دهه کرامت و ایام ماه مبارک رمضان تماسهایی که با سامانه تلفنی برقرار میشود، نسب به دیگر ساعات شب بیشتر است، لذا سعی کردیم در این ایام فرخنده تعداد پاسخگویان را افزایش بدهیم.
حسینی اعلام کرد: سامانه تلفنی 32020 تعبیر خواب و استخاره انجام نمیدهد، این سامانه فقط برای پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: زائران عزیز حتما هنگام تماس با سامانه و پیامک دادن نام مرجع تقلید خودشان را بیان کنند تا کارشناسان ما با سرعت بیشتری بتوانند پاسخ دهند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: سامانه تلفنی 32020 به طور میانگین به 6 تا 8 هزار تماس در روز پاسخ میدهد و این تماسها از اقصی نقاط کشور برقرار میشود.
نظر شما