به گزارش قدس آنلاین، مازیار یزدانی گفت: ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی فرعی و آنتنی برای اتصال معادن، مراکز صنعتی و بار در سطح کشور به شبکه سراسری راه آهن ایران در دست ساخت است که در همین چارچوب، ساخت ایستگاه جدید راه آهن اسفراین در کنار مجتمع فولاد سبزوار واقع در شهرستان جوین در غرب خراسان رضوی با اجرای ۱۱۱ کیلومتر خطوط فرعی حمل بار تا پایان امسال انجام می شود.
وی ادامه داد: ساخت خطوط ریلی حومه ای و افزایش آنها به دو تا چهار خط راه آهن در اطراف کلانشهرهای تهران، مشهد، اهواز و شیراز نیز در دستور کار است. بر این اساس تاکنون اقداماتی جدی در تهران انجام شده و تا پایان امسال خطوط ریلی حومه ای تهران - هشتگرد، گرمسار - هشتگرد و تهران - اسلام شهر به بهره برداری می رسد.
معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران به ساخت خطوط ریلی دوم برای افزایش ظرفیت حمل و نقل راه آهن کشور اشاره و بیان کرد: امیدواریم امسال خط دوم مسیر ریلی و پررفت و آمد بافت - زرین شهر که حمل بار در آن انجام می شود نیز بهره برداری شود. در این چارچوب خطوط دوم راه آهن در مسیر ریلی طبس و قزوین - زنجان نیز تا سال آتی ساخته می شود.
این مقام مسوول تراکت بندی، سیگنالینگ و علائمی کردن خطوط ریلی را دیگر پروژه زیربنایی راه آهن ذکر و بیان کرد: این مهم امسال در محدوده راه آهن بافت تا بندرعباس، تهران - قم و خطوط ریلی حومه ای و دو خطی کشور اجرا می شود. پیش از این علائمی کردن خطوط راه آهن در مسیر تهران - مشهد انجام شده و با اجرای آن در سایر خطوط ریل کشور امکان سیر بیش از یک قطار در محدوده بین دو ایستگاه فراهم می شود.
وی در ادامه، اتصال شبکه ریلی ایران به مرزهای بین المللی را از دیگر سرفصل های فعالیت راه آهن اعلام و بیان کرد: اتصال راه آهن ایران به افغانستان از طریق مسیر ریلی خواف - هرات طی ماههای آینده انجام می شود. عملیات اتصال ریلی ایران از مرز شلمچه به راه آهن عراق هم از طریق یک پل و ساخت خط آهن شلمچه - بصره امسال آغاز می شود.
منبع: مهر
انتهای پیام/
نظر شما