به گزارش خبرنگار ورزشی قدس آنلاین،افزایش نرخ بلیت هوایپما مشکلات فراوانی را برای باشگاه های لیگ برتری به دنبال داشته است تا حدی که حالا یکی از دغدغه های بزرگ مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری تهیه بلیت ارزان قیمت برای سفر به شهرهای محل برگزاری بازیهای لیگ برتر است!
شاید باورش غیر ممکن باشد اما یک باشگاه لیگ برتری برای یک سفر هوایی خود در هفته چهارم مسابقات لیگ برتر مبلغی حدود 36 میلیون تومان برای کاروان سی نفره خود هزینه پرداخت کرد که این رقم در مقایسه با سفر هوایی فصل گذشته این تیم به این شهر رشدی 100 درصدی داشته است؛ نکته جالب توجه اینجاست که مدیران این باشگاه که یک روز دیرتر به اردوی این تیم اضافه شدند تنها بلیت رفت را تهیه کرده بودند و برای خرید بلیت برگشت در فرودگاه این شهر مجبور شدند رقمی نزدیک به 900 هزار تومان پرداخت کنند تا به همراه تیم به شهر محل اقامت خود بازگردند.
از آنجا که اکثر ترددهای باشگاههای لیگ برتر توسط سفرهای هوایی انجام میشود به نظر میرسد در صورت تداوم این افزایش قیمت بی پایه و اساس بخش قابل توجهی از باشگاهها با بحران هزینه تامین بلیت هواپیما رو به رو شوند و برای ادامه حضور در رقابت های لیگ برتر از گزینه هایی نظیر قطار یا اتوبوس استفاده کنند تا به این ترتیب هزینه های جاری خود را کاهش دهند! اتفاقی که باعث اعتراض مربیان و بازیکنان همراه خواهد شد!
اما تمام مشکل باشگاهها به این مساله ختم نمیشود، ظاهرا از آنجا که باشگاه های لیگ برتر به دلیل نبود بودجه کافی به برخی آژانسهای مسافرتی بدهی های فراوانی دارند، حالا آژانسهای مسافرتی به شرط تسویه حساب نقدی اقدام به تامین بلیت های هواپیمای باشگاه ها میکنند، چون کافی است باشگاهها هزینه دو یا سه سفر خود پرداخت نکنند آن وقت آژانس مسافرتی مذکور نزدیک به 100 تا 120 میلیون ضرر میکند که این مساله منجر به ورشکستگی آن واحد صنفی میشود به همین دلیل این روزها هیچ آژانس مسافرتی حاضر به فروش غیر نقدی بلیت هواپیما نیست و تنها در قبال پول نقد به باشگاههای لیگ برتر سرویس دهی میکند!
البته فدراسیون فوتبال نیز با همین مشکل رو به رو شده است به همین خاطر بود که بیست و چهارم تیرماه مهدی تاج طی بخشنامه ای به دبیر کل، رئیس سازمان لیگ و کمیته داوران دستور داد برای صرفه جویی در هزینه ها آیتم سفر هوایی برای داوران و ناظران رقابت های لیگ برتر را حذف کند تا بخشی از هزینه های مربوط به برگزاری مسابقات مدیریت شود، اما انتقادهای زیادی نسبت به این تصمیم صورت گرفت اما همچنان کمیته داوران با در نظر گرفتن این بخشنامه اقدام به انتخاب داوران می کنند تا کمترین هزینه برای سفر داوران به شهرهای مختلف کشور صورت گیرد.
با این شرایط باید دید آیا باشگاه های لیگ برتر با وجود مشکلات فراوان مالی قادرند تا پایان رقابت های لیگ برتر همچنان با هوایپما مسافرت های خود را انجام دهند یا مجبورند همانند ایام قدیم با کرایه اتوبوس و باز کردن صندلی های اتوبوس به صورت زمینی به شهرهای ایران مسافرت کنند تا بازی های خود را در لیگ حرفه ای انجام دهند!
انتهای پیام/
نظر شما