به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت ،علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت با قدردانی از تلاش نمایندگان مردم در مجلس و پارلمان محلی در اجرای پروژه قطار شهری بیان داشت: با توجه به وضعیت ترافیک شهر، تقویت سیستم "انبوه بر" می تواند بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی شهر را حل کند.
بهارمست خاطرنشان کرد: از آنجایی که مطالعه و راه اندازی تراموای شهر رشت، می تواند الگوی بسیار مناسبی برای شهرهای مشابه در کل کشور باشد، با کمک نمایندگان مجلس و اعضای شورا باید موانع موجود در اجرای این پروژه برداشته شود.
وی افزود: با توجه به برنده شدن شرکت بهروی تهران و شناخت این شرکت در اجرای چندین پروژه عظیم در کشور امید است هرچه سریع تر شاهد اجرایی شدن قطار شهری در رشت باشیم.
تامین بودجه قطار شهری از منابع خرید اوراق مشارکت، وام و ...
نماینده مردم شهر رشت در خانه ملت با قدردانی از سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر در زمینه پیگیری پروژه تراموای شهر رشت بیان داشت: بحث حمل و نقل شهری با زیرساخت تراموا از مجلس هشتم در حال پیگیری بود و از همان زمان ۸ شهر متقاضی بهره مندی از تراموا که به جز رشت بقیه شهرها در ردیف بودجه قرار گرفتند.
جبار کوچکی نژاد با تاکید بر رایزنی شخصی خود با چندین وزیر تصریح کرد: با همه فرآیندها همچنان پروژه در جدول باقی ماند اما بقیه شهرها در ردیف بودجه رفتند.
وی افزود: طی مکاتبات انجام شده با رئیس تلفیق درخواست ۲۰ میلیارد تومان بودجه شد که با ۱۵ میلیارد موفق گردید تا پروژه در ردیف جدول بودجه قرار گیرد.
کوچکی نژاد تامین بودجه برای اجرای پروژه قطار را از سه منبع عنوان کرد و گفت: این پروژه را از منابع خرید اوراق مشارکت، وام و... تامین بودجه کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: طبق رایزنی انجام شده با دکتر نوبخت درخواست شد تا در بستن ردیف بودجه شهرستانها برای تراموای شهر نگاه ویژه ای لحاظ گردد.
وی با اشاره به افتتاح راه اهن در چند ماه آینده، و ضرورت لینک ایستگاه گیل به ایستگاه راه آهن گفت: کد منابع قطار شهری بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که امید است مقدار زیادی از این مبلغ در بودجه سال ۹۸ لحاظ گردد.
تلاش برای عملیاتی کردن پروژه قطار شهری در بودجه سال آینده
رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن قدردانی از سرپرست شهرداری رشت و مدیر پروژه قطار شهری تصریح کرد: بحث تراموا از شورای قبل آغاز گردید و در دوره پنجم با زحمات همه دوستان این موضوع در بودجه سنوات آتی گنجانیده شد.
سید امیر حسین علوی با تاکید بر اهمیت پروژه قطار شهری در مسیر توسعه شهر یادآور شد: سرعت انجام کار برای مردم و اعضای شورای این شهر اهمیت زیادی دارد.
وی با تاکید بر اینکه شهر رشت در بحث ترافیک مشکلات زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در بیشتر کشورهای توسعه یافته علیرغم تلاش در حفظ بناهای تاریخی و ایجاد منظر شهری مناسب برای گسترش و توسعه شهری و کنترل ترافیک گام بلندی برداشته میشود.
علوی شهر رشت را بزرگترین شهر شمالی کشور خواند و گفت: امید است این پروژه را با سرعت بیشتری پیش ببریم تا در بودجه سال آینده فاز عملیاتی این پروژه آغاز گردد.
امروز قطار شهری به لحاظ فنی به بهترین نتیجه دست یافته است
عضو شورا ،رضا رسولی نیز ضمن قدردانی از پیگیری های نمایندگان مجلس و اعضای شورا اذعان داشت: امروز بسیار خوشحالم که پروژه قطار شهری به لحاظ فنی به بهترین نتیجه خود دست یافته است.
این عضو شورا با تاکید بر پیک سفر در شهر رشت در ایام تعطیلات یادآور شد: اجرای پروژه قطار شهری مسیری که است که به زودی میتوان به جواب قابل قبولی در شورای ترافیک رسید.
وی با قدردانی از مدیر پروژه قطار شهری خاطرنشان کرد: امروز شهرداری به خصوص حوزه مالی باید توجه ویژه ای به این پروژه داشته باشند تا به زودی شاهد توسعه سیستم حمل و نقل همگانی در شهر باشیم.
پروژه قطار شهری در دو فاز در دست بررسی است
محمد محبتی مدیر پروژه قطار شهری رشت در راستای نحوه اجرای این پروژه اذعان داشت: پروژه قطار شهری در دو فاز مطالعات، اخذ مجوز شورای عالی ترافیک و طراحی مکان دپو ابنیه و زیر سازی در دست بررسی است.
مدیر پروژه قطار شهری با تاکید بر ضرورت ارتقاء شبکه حمل و نقل همگانی تصریح کرد: برای حل مشکلات ترافیکی و بهبود پارامترهایی مانند زمان سفر، میزان سوخت و آلاینده ها و سایر عوامل موثر، چندین سناریو برای شبکه همگانی لحاظ و در مدل شهر شبیه سازی و بهترین گزینه انتخاب شده است.
وی افزود: پیشنهادات مطالعات جامع در دو افق میان مدت و بلند مدت ( افق های زمانی دارای مسیر تراموا در گزینه پیشنهادی) با توجه به موارد مطروحه انتخاب گردید.
محبتی تصریح کرد: مسیر پیشنهادی تراموا با طول تقریبی ۱۶ کیلومتر از امتداد رشت انزلی شروع و با عبور از خیابانهای شهید انصاری، علم الهدی و بلوار امام ادامه یابد.
انتهای پیام/
نظر شما