رئیس اداره گاز گناباد گفت: برخی نیازمندان با اولین اخطار به‌اداره گاز مراجعه می‌کنند، همین مراجعه خودش ثابت می‌کند که فرد مسؤولیت‌پذیر است، بارها شده که قبض این افراد را از جیب شخصی یا با کمک همکاران پرداخت کرده‌ایم، به‌طوری‌که حتی فرد نیازمند هم متوجه نشده است.

قبض‌هایی که بدون اطلاع نیازمندان پرداخت می‌شوند
به گزارش قدس آنلاین ، این روزها هوا در گوشه و کنار کشور پهناور ایران اسلامی به‌خصوص خراسان رضوی رو به‌سردی رفته و مردم در کنار گرمای عاطفی میان خانواده به‌دنبال گرم کردن محیط زندگی با وسایل مختلف گرمایشی هستند.

یکی از دستگاه‌های خدمت‌رسان که این روزها فعالیتش بیشتر مورد توجه بوده و مردم عمده نیازهای گرمایشی را از آن طریق تأمین می‌کنند، شرکت گاز است که با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، گاز طبیعی را در دسترس مردم قرار می‌دهد تا گرمایی لذت‌بخش را در این سرما فراهم کنند.

البته نباید فراموش کرد که افراد نیازمندی در جامعه وجود دارند که شاید نتوانند قبض گاز خود را هرچند اندک پرداخت کرده و از نعمت گرما در کنار کانون خانواده استفاده کنند و شرکت گاز هم گاهی به‌بخشنامه‌ها و قانون توجه کرده و اقدام به‌قطع گاز برای افرادی می‌کند که بدهی دارند.

اما در این میان پیدا می‌شوند افرادی که شاید به‌بخشنامه‌ها توجهی نکرده و قانون را کمی منعطف‌تر اجرا کنند و به‌سادگی و سرعت دستور قطع گاز مشترک نیازمندی را صادر نکنند و حتی از جیب خود قبض مشترک نیازمندی را پرداخت کرده‌اند تا زمستان بر شهروندی تلخ و ناگوار نشود.

نمونه بارز و عینی رئیس اداره گاز ناحیه گناباد است که میل و علاقه‌ای برای رسانه‌ای شدن این موضوع ندارد و اطلاع‌رسانی در این زمینه را تنها به‌این شرط می‌پذیرد که به‌نفع جامعه باشد و به‌خبرنگار فارس می‌گوید: افرادی هستند که واقعاً نیازمندند، این افراد اتفاقاً بسیار مسؤولیت‌پذیرند و دوست دارند که بدهکار اداره گاز، برق و دیگر سازمان‌ها نباشند، اما دست‌خالی موجب می‌شود که نتوانند قبض گاز خودشان را به‌موقع پرداخت کنند.

اکبر نجاتی بیان می‌کند: این افراد با اولین اخطار به‌اداره گاز مراجعه می‌کنند، همین مراجعه خودش ثابت می‌کند که فرد مسؤولیت‌پذیر است، بارها شده که قبض این افراد را از جیب شخصی یا با کمک همکاران پرداخت کرده‌ایم، به‌طوری‌که حتی فرد نیازمند هم متوجه نشده است.

وی با یادآوری اینکه گاهی با دادن مهلت به‌این مشترکان می‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند، می‌افزاید: به‌هرحال تا جایی که امکان داشته باشد از قطع گاز منازل این افراد جلوگیری می‌شود، البته افرادی نیز هستند که وضع مالی مناسبی دارند، اما در برابر بدهی خود به‌دستگاه‌های خدمت‌رسان سهل‌انگاری می‌کنند که حساب آن‌ها با افراد نیازمند متفاوت است.

رئیس اداره گاز گناباد بابیان اینکه به‌موقع پرداخت کردن قبض گاز می‌تواند بسیاری از مشکلات گازرسانی را برطرف کند، یادآور می‌شود: مردم باید هرچه بیشتر نسبت به‌پرداخت بدهی خود به‌دستگاه‌های دولتی حساس شوند و آن را به‌تأخیر نیندازند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.