انتخابات

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: ۸۵ درصد اقتصاد تایباد وابسته به حوزه کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن است که با توجه به شرایط جوی کنونی و کاهش نزولات آسمانی و تشدید خشکسالی‌ها، اکنون بالغ بر ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصولات کم‌آب‌طلب اختصاص یافته است.

۸۵ درصد اقتصاد تایباد وابسته به حوزه کشاورزی است
به گزارش قدس آنلاین، محمد میری اظهار کرد: آب یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی در این شهرستان محسوب می‌شود و با توجه به افت منابع آبی زیرزمینی و خشکسالی‌های اخیر کشت محصولاتی با آبیاری کمتر مثل گیاهان دارویی، زعفران، پسته، انگور، گل محمدی، زیره سبز و ... ضروری است.
وی افزود: آبیاری به شیوه سنتی، اجرای عملیات کشاورزی با روش‌های قدیمی و کاشت محصولات با نیاز آبی بالا باعث هدر رفت آب شده است. میری ادامه داد: در سال‌های اخیر با حمایت ویژه دولت و وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های تشویقی و یارانه برای کشاورزانی که نسبت به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با هدف افزایش بهره‌وری در مصرف آب اقدام کنند، در نظر گرفته شده است.
میری افزود: ۸۵ درصد اقتصاد تایباد وابسته به حوزه کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن است و سالانه ۲۵ نوع محصول زراعی و ۲۰ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.
وی با اشاره به صرفه‌جویی ۳۵ درصدی در مصرف آب از طریق کشت محصولات کم‌آب‌طلب و روش‌های آبیاری نوین، عنوان کرد: فرهنگ‌سازی در هر کاری موثر واقع شده است از این رو یکی از رسالت‌ها و سیاست‌های مدیریت جهاد کشاورزی تایباد، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، همایش‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی از طرق مختلف است که اقدامات خوب و موثری نیز در این زمینه انجام شده است.
وی گفت: این شهرستان ظرفیت توسعه کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی، زیره سبز و... را که با اقلیم منطقه سازگار است، دارد و زمینه فعالیت و اشتغال‌زایی در تولید این محصولات فراهم است.

منبع:ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.