به گزارش قدس آنلاین، وی افزود: با ساخت این مسیر جدید، فاصله درگز – قوچان ۶۰ کیلومتر نسبت به مسیر فعلی کوتاهتر خواهد شد و با توجه به کوهستانی بودن منطقه برای عبور از ارتفاعات الله اکبر نیاز به حفر سه تونل به طول ۴۰۰۰ متر است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای ساخت و بهره برداری از محور فوق نیاز به اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان نیازاست، در تشریح اقدامات انجام شده در این محور تصریح کرد: در قطعه اول عملیات اجرایی از شهر درگز به طول ۱۵ کیلومتر آغاز شده و تا سه راهی چاپشلو زیرسازی، آسفالت آن به طول ۵/۷ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است و از سه راهی چاپشلو تا سه راهی داغدار عملیات زیرسازی به اتمام رسیده و بزودی شاهد اجرای آسفالت آن خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه طول قطعه دوم ۱۵ کیلومتر بوده که از ارتفاعات ا… اکبر عبور می نماید و در این قطعه سه تونل وجود دارد که بزرگترین آن ۳۷۷۰ متر می باشد، تصریح کرد: در این قطعه حفاری ۹۰۰ متر از تونل ا… اکبر و عملیات زیرسازی قسمتی از مسیر اجرا شده است؛ همچنین عملیات زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به تونل که در مسیر راه روستایی امامقلی – خادمانلو می باشد آغاز گردیده و در حال حاضر پیمانکار مشغول زیرسازی و آسفالت محور می باشد که ۴ کیلومتر آن آسفالت و مورد بهره برداری قرار گرفته است و با اتمام این قسمت ضمن دسترسی مناسب به محل تونل، روستاهای زیادی از نعمت آسفالت برخوردار خواهند شد.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های انجام شده و تخصیص اعتبار لازم شاهد تکمیل و بهره برداری پروژه های عمرانی در شهرستان درگز باشیم.
منبع: راه و شهرسازی
انتهای پیام/
نظر شما