به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد مقدس، سید مهدی حسینی پویا با اشاره بهاینکه یک هزار و 750 دستگاه اتوبوس و مینیبوس در 153 خط بهشهروندان و زائران حضرت رضا (ع) سرویسدهی میکنند، گفت: این تعداد اتوبوس و مینی بوس روزانه بهطور میانگین 850 تا 900 هزار نفر را در نقاط مختلف مشهد جابهجا میکنند که این آمادگی را داریم که در صورت استقبال هر چه بیشتر شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی، امکانات بیشتری فراهم کنیم.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره بهاقدامات انجام شده برای تسهیل استفاده معلولان از ناوگان اتوبوسرانی، اضافه کرد: در این راستا، 155 دستگاه اتوبوس کف کوتاه دارای رمپ ویژه معلولان اواخر سال 96 و 112 دستگاه اتوبوس با همین ویژگی سال 95 خریداری و وارد ناوگان اتوبوسرانی شده است.
وی درخصوص سن ناوگان اتوبوسرانی مشهد نیز تصریح کرد: در حال حاضر، عمر ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد بهطور میانگین حدود 7 سال بوده، در حالی که استاندارد عمر ناوگان اتوبوسرانی میانگین 5 سال است.
حسینی پویا با بیان اینکه با وضعیت کنونی کار بسیار سختی است، اگر بتوانیم عمر ناوگان را در همین حال نگه داریم، اظهار کرد: در شرایط کنونی خرید هر دستگاه اتوبوس حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه دارد که کار را برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد سخت میکند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد درخصوص سیستم سرمایش و گرمایش اتوبوسها نیز گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد اتوبوسها کولردار است و 100 درصد اتوبوسها سیستم گرمایشی دارند، طی استعلام از ایران خودرو دیزل قیمت هر دستگاه کولر برای اتوبوس حدود 180 میلیون تومان است.
وی درباره سیستم صوتی اعلام ایستگاههای اتوبوس برای استفاده نابینایان افزود: در حال ارتقای سیستم صوتی تمامی ناوگان هستیم.
حسینی پویا درخصوص قیمت 15 هزار تومانی من کارت نیز اظهار کرد: قیمت فعلی من کارت قیمت تمام شده کارت است و شهرداری هیچ سودی در رقم فروش ندارد، همچنین شهروندان میتوانند با استفاده از نرم افزار کیپاد بدون استفاده از من کارت بهای خدمات را بپردازند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد درباره مشکلات بیمه اتوبوسرانان بخش خصوصی گفت: سازمان در امور داخلی بخش خصوصی دخالتی ندارد و فقط نظارت در پرداخت حقوق و ارائه خدمات حمل و نقلی دارد.
وی بهخطوط بی آر تی اتوبوسرانی مشهد نیز اشاره کرد و افزود: 2 خط بی آر تی داریم که آن هم کامل اجرا نشده است که در این راستا رسانهها باید مطالبهگری داشته باشند و درخصوص فواید خطوط بی آر تی روشنگری کنند.
حسینی پویا درخصوص اینکه چرا اتوبوسرانی بهمعلولان خدمات رایگان ارائه نمیدهد، اظهار کرد: دولت باید هزینه آن را بهشهرداریها پرداخت کند تا سازمان اتوبوسرانی کارتهایی ویژه معلولان صادر کند، بنابراین، در حال حاضر تنها برای جانبازان بالای 25 درصد این خدمات فراهم شده است.
انتهای پیام/
نظر شما