تحولات لبنان و فلسطین

درحالی که کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد در کمتر از دو ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده است، اما گویا سامانه نوبت‌دهی پزشکان این بیمارستان در روزهای جاری مشکلاتی را برای بیماران و همراهان آنان به وجود آورده است.

ماجرای صف‌های بامدادی نوبت دهی پزشکان در بیمارستان هاشمی‌نژاد

روز گذشته طبق تصاویر ارسالی شهروندان در شبکه‌های اجتماعی وجود صف‌های طولانی در هوای سرد زمستانی که به گفته حاضران از ساعت پنج بامداد شکل می‌گیرد و تا ساعت هفت صبح برای دریافت نوبت در این بیمارستان ادامه دارد، مشکلات زیادی را برای مراجعه کنندگان به دنبال داشته که با اعتراض آنان مواجه شده است. از این رو قدس این موضوع را در گفت‌وگو با دست اندرکاران پیگیری کرد.

نورانی، مسئول روابط عمومی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد در خصوص صف‌های طولانی که هر روز مقابل این بیمارستان برای دریافت نوبت تشکیل می‌شود به خبرنگار ما گفت: بیمارستان هاشمی‌نژاد مانند همه بیمارستان‌های دیگر سطح شهر مشهد سیستم به روز نوبت‌دهی اینترنتی ویژه پزشکان بیمارستان را راه اندازی کرده است که در حال حاضر نوبت‌دهی برای پزشکان به این صورت است که ۵۰ درصد از نوبت‌ها اینترنتی بوده و ۵۰ درصد بقیه حضوری انجام می‌شود.

 ایجاد شرایط ویزیت برای همه بیماران

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مابقی نوبت‌ها نیز مانند چهار تخصص یاد شده اینترنتی ارائه نمی‌شود تا مردم مجبور نباشند ساعت‌ها در هوای سرد صف‌های طولانی را تحمل کنند، اظهار داشت: این اقدام به این دلیل صورت گرفته که آن‌هایی که به هر دلیلی از جمله نداشتن اینترنت نمی‌توانند اینترنتی نوبت بگیرند با حضور در بیمارستان این فرصت برای آن‌ها به وجود آید تا بتوانند نوبت پزشکی را که مورد نظرشان هست را بگیرند، اما با این وجود باز هم مردم توجه نمی‌کنند و با اینکه ما اطلاع رسانی‌های مکرری در مورد نوبت دهی اینترنتی که خیلی راحت‌تر از ایستادن در صف‌های طولانی در شرایط سخت هست را داشته‌ایم، باز هم صبح قبل از ساعت هفت که شروع به کار کلینیک بیمارستان هست مردم به صف می‌ایستند و این در موارد زیادی برای همکاران ما نیز ایجاد مزاحمت کرده و تا جایی که ازدحام و شلوغی اجازه نمی‌دهد همکاران به خوبی مسئولیتی را که دارند انجام دهند.

نورانی افزود: این شلوغی خیلی وقت‌ها به ضرر خود مراجعان تمام می‌شود همان طور که گفتم همکاران نمی‌توانند خدمات خوبی به مراجعه کنندگان بدهند و چون ظرفیت کم است در بسیاری از مواقع به آن‌ها نوبت هم نمی‌رسد، چرا که هم ۵۰ درصد نوبت‌ها اینترنتی واگذار شده و هم تعداد محدود بین ۱۵ تا ۲۰ بیمار برای هر پزشک در روز اجازه نمی‌دهد تا به همه آن‌هایی که حضوری مراجعه داشتند نوبت برسد که با این شرایط باز هم می‌بینید نوبت گرفتن اینترنتی خیلی راحت‌تر خواهد بود.

 محدودیت پذیرش بیماران

مسئول روابط عمومی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد با اشاره به اینکه ظرفیت خدمات‌دهی بیمارستان به مراجعه کنندگان تعداد مشخصی است، گفت: پایین بودن تعرفه‌های بیمارستانی نسبت به مراکز خصوصی و مطب پزشکان سبب شده تا بیماران مراجعات بیشتری به بیمارستان‌هایی از جمله بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد داشته باشند که این موضوع را ما نیز درک می‌کنیم، اما نباید فراموش کرد که ظرفیت پذیرش بیماران در این مرکز درمانی محدود و مشخص است و مردم باید این موضوع را درک کنند.

ما نیز برای اینکه مشکلات مربوط به تشکیل صف‌های طولانی را در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد رفع نماییم بزودی تمامی نوبت‌دهی‌ها را بر مبنای اینترنتی قرار خواهیم داد تا مردم مانند همه بیمارستان‌ها بدون مراجعه به بیمارستان نوبت پزشکانی که مد نظرشان است را دریافت نمایند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سکینه بلقان آبادی ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    0 0
    خوب