خراسان شمالی-حجت الاسلام علی اکبر صفری گفت: خراسان شمالی پنج هزار و ۶۱۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۰ رقبه دارد.

۴۵ بقعه استان در طرح "آرامش بهاری" میزبان زائران است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام علی اکبر صفری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۴۵ بقعه متبرکه شاخص این استان در طرح آرامش بهاری آماده میزبانی از زائران و مسافران درایام نوروز ۹۸ است.

وی اظهار داشت: ۴۵ بقعه متبرکه شاخص استان در طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفندماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۸ آماده میزبانی از زائران و مسافران درایام نوروز ۹۸  هستند.

صفری تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.

وی همچنین برپایی ایستگاه صلواتی، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف، فعالیت های فرهنگی در امامزاده ها و گسترش معارف اهل بیت و قرآنی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

حجت الاسلام صفری افزود: اجرای برنامه های ویژه تحویل سال نو، اعزام مبلغان بومی و اعزامی از قم به چندین بقعه شاخص استان، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات و مشاوره وقف و خانواده را از مهم ترین برنامه های این طرح است.

وی برپایی غرفه نقاشی، کودک و نوجوان و خیمه های معرفت و اقامه نماز جماعت در امام زادگان را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: قبل از اجرای طرح نیز مراسم غبارروبی و عطرافشانی امام زادگان انجام می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: در کنار این برنامه ها تعدادی از مساجد و بقاع متبرکه نیز برای اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران آماده سازی می شوند.

وی افزود: همچنین افزون بر هشت امام زاده شاخص در مسیر ورودی تا خروجی استان از قبیل امامزاده سید عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان نیز که دارای زائرسرا هستند برای اسکان زائران و مسافران در نظر گرفته شده است.

گفتنی است استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۶۱۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۰ رقبه دارد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.