به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدرضا منصوری اظهار کرد: «در جایی که انحصار است، شورای رقابت باید تعیین کننده قیمت خودرو باشد ولی وقتی تصمیم گرفته شد قیمت کارخانه 5درصد زیر قیمت بازار باشد، موجب افزایش سرسام آور قیمت خودرو شد.»
وی ادامه داد: «در جایی که رقابت وجود ندارد و فروش انحصاری است، قیمت ها باید توسط یک واحد تعیین شود و یا با باز شدن فضای واردات خودرو، قیمت ها را کاهش دهیم.»
منصوری از فقدان سیستمی برای ممانعت از فساد و خلاف در صنعت خودرو انتقاد کرد و افزود :«بدین منظور باید فکر کرد و درایت داشت تا کاری کنیم که همه فعالیت ها در راستای فسادزایی حرکت نکند.»
این نماینده مجلس ادامه داد: «مجوزهایی نظیر کد و کارت ملی برای فروش باعث می شود بسیاری اجناس گران تر از حد معمول فروخته شوند.»
منصوری همچنین اظهار کرد: «دولت ها نمی توانند و نمی خواهند روند خصوصی سازی را پیش برند. چون رای آن ها به افرادی بستگی دارد که سهم خواهی می کنند.»
وی افزود: «وقتی فساد در جامعه افزایش یابد؛ هر تصمیم فسادزایی در راستای خصوصی سازی اتفاق می افتد. در این راستا شاهد خصوصی سازی خوب نیز بوده ایم ولی تصمیم گیران رسما می خواهند واحدها را به اقوام و دوستان خود واگذار کنند.»
منصوری گفت: «بارها تاکید کرده ایم خصوصی سازی را در رسانه مطرح کنید تا مردم نیز در خریدها سهیم شوند ولی برخی ها می خواهند در خفا خصوصی سازی را پیش برند.»
منبع: تسنیم
انتهای پیام/
نظر شما