درهمین نبرد دو روزه اخیر نیز، صهیونیست‌ها متحمل شکست شدند و شک نداشته باشید که در هرگونه درگیری نظامی احتمالی در آینده نیز شکست خواهند خورد. تمامی اقشار مقاومت فلسطین و تمامی اقشار مردم فلسطین امروز برای مقابله و رویارویی با رژیم صهیونیستی دارای وحدت کلمه هستند.  

صهیونیست‌ها در هر درگیری نظامی در آینده شکست خواهند خورد 

قدس انلاین: مسلمانان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان درحالی خود را برای برگزاری تظاهرات‌های گسترده به مناسبت روز جهانی قدس آماده می‌کنند که در حال حاضر مسأله فلسطینی یکی از خطرناک‌ترین و حساس‌ترین دوره و مرحله تاریخی خود را سپری می‌کند. علت این مسأله آن است که آمریکا قصد دارد پس از ماه رمضان از طرح موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند؛ طرحی که گفته می‌شود برای تثبیت مشروعیت رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و تنگ‌تر کردن هرچه بیشتر عرصه بر فلسطینیان و گروه‌های مقاومت فلسطین، آماده شده است. «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی از رونماییِ قریب‌الوقوع از این طرح خبر داده است. 
برهمین اساس، پر واضح است که روز جهانی قدس امسال از اهمیت بسزایی در مقایسه با سال‌های گذشته برخوردار است. افزون بر این، در هیچیک از ادوار و مراحل تاریخی گذشته، سران کشورهای عربی تا این حد تَن به سرسپردگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی و گام برداشتن در مسیر عادی‌سازی روابط با این رژیم، نداده بودند. به عنوان نمونه می‌توان به سلسله سفرهای متقابل مقامات عرب و صهیونیسم طی ماه‌های اخیر اشاره کرد که خشم ملت‌های مسلمان و آزاده را برانگیخته است. لذا سلسله حوادث و رویدادهای مختلف باعث شده تا روز جهانی قدس امسال از حساسیت خاصی برخوردار باشد. 
درهمین ارتباط، گفتگویی با «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ترتیب داده شده است که مشروح آن به شرح ذیل است؛  


قدس: همانطور که می‌دانید سال‌هاست که دنبال نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس»، مسلمانان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان دست به برگزاری تظاهرات‌های ضد صهیونیستی می‌زنند. روز جهانی قدس تاکنون چه دستاوردهایی به دنبال داشته است؟ 
روز جهانی قدس در هر سال، ایستگاه مهمی از تحولات در عرصه جهان اسلام محسوب می‌شود که طی آن، تلاش‌ها برای مبارزه با رژیم صهیونیستی تقویت می‌شود و روحیه مبارزه با صهیونیسم بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.  
برهمین اساس، واضح است که روز جهانی قدس مرحله مهمی از تاریخ جهان عرب و جهان اسلام به شمار می‌رود و هدایت‌گر ملت‌هایی است که قلبشان برای فلسطین، مسأله فلسطین، قدس و بیت‌المقدس می‌تپد. علت هم آن است که ملت‌های منطقه خوبی می‌دانند که دشمن صهیونیستی به صورت شبانه‌روزی برای یهودی‌سازی قدس تلاش می‌کند.  
طبیعتا روز قدس در هر سال، با سال‌های گذشته متفاوت است. در این روز، تمامی ملت‌های مسلمان در اقصی نقاط جهان گردهم می‌آیند تا با مسأله فلسطین تجدید بعیت کنند. روز جهانی قدس در هر سال این واقعیت را گوشزد می‌کند که هویت قدس و بیت‌المقدس، یک هویت اسلامی است و رژیم صهیونیستی علیرغم تلاش‌های فراوان نمی‌تواند آن را یهودی جلوه دهد.  
گرامی‌داشت روز جهانی قدس به این معناست که ملت‌های مسلمان و آزاده در جهان اجازه نخواهند داد که بیت‌المقدس آنطور که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تثبیت شود. 


قدس: به نظر می‌رسد که روز جهانی قدس امسال در مقایسه با سال‌های گذشته از اهمیت و البته حساسیت بیشتری برخوردار است. به نظر شما چه عامل یا عواملی، چنین اهمیتی را ایجاد کرده است؟  
بدون شک روز جهانی قدسِ امسال، چه برای فلسطینیان و چه برای امت اسلامی از سال‌های گذشته مهمتر است. علت هم آن است که درحال حاضر توطئه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی درجریان است که هدف از آن‌ها، نابودی مسأله فلسطین و به فراموشی سپردن آن است.  
این مسأله را نیز در نظر بگیرید که این اولین روز جهانی قدس است که پس از اقدام خصمانه ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، برگزار می‌شود. به همین دلیل، از آنجا که حقانیت مسأله فلسطین و مظلومیت آن بیش از پیش آشکار شده است، روز جهانی قدس، امسال مهمتر از سال‌های گذشته است.  
 در روز جهانی قدس، مسلمانان با صدای بلند فریاد خواهند زد که تحت هیچ شرایطی قدس و مسجدالاقصی نمی‌تواند در انحصار صهیونیست‌ها باشد و آمریکایی‌ها در جایگاهی نیستند که برای سرنوشت قدس و فلسطین، تعیین تکلیف کنند.  
در روز قدس امسال، مسلمانان همچنین تأکید خواهند کرد که شهر قدس، سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی متعلق به فلسطینیان است و نه دیگران و این حق، شامل مرور زمان نخواهد شد. 


قدس: «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده است که به زودی از طرح موسوم به «معامله قرن» رونمایی می‌شود. به نظر شما آیا سلسله تظاهرات‌های مردمی در روز جهانی قدس می‌تواند به مانعی جدی در مسیر آمریکایی‌ها برای عملیاتی ساختن معامله قرن تبدیل شود؟  
از زمان اعلام وجود طرحی تحت عنوان «معامله قرن»، ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین در مواجهه و رویارویی با این طرح قرار گرفتیم، چراکه ما از همان اول به این نتیجه رسیدیم که این طرح، یک توطئه مشکوک آمریکایی علیه فلسطین، مسأله فلسطین و بیت‌المقدس است.  
از همین روی، ما سلسله اقداماتی را برای مواجهه با این توطئه آمریکایی ـ صهیونیستی اتخاذ کردیم. ازجمله این اقدامات، هدایت و سامان‌دهی سلسله تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌های بازگشت در نوار مرزی غزه است.  
از سوی دیگر، سلسله تظاهرات‌هایی که قرار است در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضانِ امسال در غزه، کرانه باختری و بسیاری از پایتخت‌های کشورهای منطقه و جهان برگزار شوند، نشانگر این خواهد بود که ملت فلسطین خود سرنوشتش را رقم خواهد زد. 
برگزاری این تظاهرات‌ها در روز جهانی قدس، به ملت فلسطین برای ایستادن در برابر سلسله توطئه‌های ایالات متحده آمریکا علیه مسأله فلسطین، قدرت می‌بخشد. اکنون نیز که قرار است یک کنفرانس ضد فلسطینی در شهر منامه بحرین برگزار شود، ملت فلسطین با قدرت در برابر آن خواهد ایستاد. 
در شرایط کنونی شاهد آن هستیم که کشورهای عربی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به صورت علنی در دستور کار خود قرار داده‌اند. به نظر شما آیا تظاهرات‌های روز جهانی قدس می‌تواند حامل پیام مخالفت ملت‌ها با اقدامات حکام سرسپرده عرب در این زمینه باشد؟  
واقعیت این است که مسأله فلسطین تنها یک مسأله مربوط به فلسطینیان نیست، بلکه این مسأله به تمامی کشورهای عربی و اسلامی ارتباط پیدا می‌کند. از همین روی، خواسته و مطالبه فلسطینیان از دولت‌های عربی، حمایت آن‌ها از مسأله فلسطین است و نه حرکت در مسیر عادی‌سازی روابط.  
این یک واقعیت است که بیت‌المقدس متعلق به تمامی اعراب و مسلمانان است و نه فقط فلسطین. در این میان، ملت‌های عربی ـ اسلامی نیز از نقش مهمی در حمایت از مسأله فلسطین برای ایستادگی در برابر اشغالگران، برخوردار هستند.  
ما می‌خواهیم که پیام دولت‌ها و ملت‌های عربی ـ اسلامی در جریان روز جهانی قدس این باشد که ماهیت مسأله فلسطین، یک ماهیت اسلامی است و جایی برای صهیونیست‌ها در این کشور نیست. 


قدس: به عنوان سؤال آخر، اخیراً رژیم صهیونیستی جنگ محدود دیگری را به فلسطینیان در نوار غزه تحمیل کرد که البته گروه‌های مقاومت فلسطین موفق به شکست چندباره این رژیم شد. باتوجه  پیروزی اخیر، آینده نبرد مقاومت با صهیونیسم در غزه را چگونه می‌بینید؟  
درخصوص اشغالگران صهیونیست باید گفت که ما معتقدیم این رژیم آینده‌ای در اراضی اشغالی فلسطین نخواهد داشت و نمی‌تواند تا ابد در سرزمین ما بماند. مقاومت فلسطین تاکنون ضربات مهلکی را بر پیکره صهیونیست‌ها وارد کرده و در هر مرحله، آن‌ها را وادار به متوقف ساختن جنایت‌هایشان علیه ملت فلسطین ساخته است.  
درهمین نبرد دو روزه اخیر نیز که اشاره کردید، صهیونیست‌ها متحمل شکست شدند و شک نداشته باشید که در هرگونه درگیری نظامی احتمالی در آینده نیز شکست خواهند خورد. تمامی اقشار مقاومت فلسطین و تمامی اقشار مردم فلسطین امروز برای مقابله و رویارویی با رژیم صهیونیستی دارای وحدت کلمه هستند.  
ما از تمامی امت اسلامی می‌خواهیم که در روز جهانی قدس به نصرت فلسطین و ملت مقاومِ فلسطین بپردازند و با تقویت روحیه ایستادگی در میان فلسطینیان، حمایتشان از مقاومت برای ورود به نبرد عزت و کرامت جهت آزادسازی اراضی‌اشغال‎شده از چنگ اشغال‌گران را نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.