وی افزود: در حال حاضر جلسات کارشناسی انجام و هفته آینده جمعبندی و تصمیمات نهایی در جلسهای با حضور شهردار، اعضای شورای شهر مشهد و تولیت آستان قدس رضوی گرفته میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه امکان عریض کردن خیابانهای پیرامون حرم مطهر و توسعه تردد خودروهای شخصی وجود ندارد اظهار کرد: حدود 30 درصد از خودروهایی که باعث ترافیک هسته مرکزی شهر و معابر پیرامون حرم مطهر میشوند، عبوری هستند لذا میشود به گونهای برنامهریزی کرد که مسیر این خودروها تغییر کرده و از خیابانهای اطراف استفاده کنند.
کاظمی تصریح کرد: طرح دیگر ایجاد پارکینگ در ورودی معابر اصلی منتهی به حرم مطهر است تا زائران و مجاوران خودروهای شخصی خود را پارک کرده و با استفاده از حمل و نقل عمومی به حرم مطهر مشرف شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد ادامه داد: بر این اساس باید هم سیستم حمل و نقل عمومی در این محدوده تقویت و پارکینگهای مورد نیاز نیز احداث شود.
وی گفت: برنامه سوم نیز که تکمیل کننده مثلث طرح ترافیکی حرم مطهر و هسته مرکزی شهر است محدودیت تردد خودروهای شخصی با در نظر گرفتن تسهیل رفت و آمد ساکنان این محدوده است که پس از احداث پارکینگها اجرایی میشود.
وی با اشاره به اینکه در مجموع به 9 تا 10 هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر نیاز داریم اضافه کرد: این تعداد فضای پارک باید در محدوده میدان شهدا، شهید گمنام، بولوار وحدت، هفده شهریور و میدان بسیج یا چهارراه دانش احداث شود.
کاظمی تصریح کرد: بر این اساس شهرداری مشهد عملیات احداث یک پارکینگ با ظرفیت پارک هزار خودرو در میدان شهدا و پارکینگی را در بولوار وحدت امسال آغاز خواهد کرد و در کنار آن پارکینگ آرمان در محدوده میدان هفده شهریور نیز آماده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد افزود: اکنون نیز در حال مذاکره با آستان قدس رضوی برای احداث دو پارکینگ دیگر در خیابان امام رضا(ع) و شهید گمنام (طبرسی) هستیم که با احداث این پارکینگها بخشی از مشکلات ترافیک هسته مرکزی و پیرامون حرم مطهر برطرف میشود.
وی ادامه داد: جلسات کارشناسی با آستان قدس برگزار و هفته آینده جمعبندی و تصمیمات نهایی در جلسهای با حضور شهردار، اعضای شورای شهر مشهد و تولیت آستان قدس رضوی انجام میشود.
منبع : تسنیم
انتهای پیام
نظر شما