به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی در جمع کارکنان و خادمان افتخاری میهمانسرای حضرت رضا(ع)، اظهار کرد: موضوعی که در دستگاه امام رضا(ع) بسیار حائز اهمیت است، درک ویژگی مکانی و حضور و نظارت امام رضا(ع) است و این نیازمند مراقبه بیشتر است تا کم و کاستی در انجام وظایف صورت نگیرد.
وی تاکید کرد: کم کاری، تخلف و دشواری کار در این مکان معنا ندارد و تمامی خدمتگزاران و مسئولان باید تلاش کنند تا کار خروجی مطلوبی داشته باشد و توجه به این باور قطعا موجب میشود قصور و کاستی کاهش یابد.
خاکسار قهرودی رضایت زائر و رضای حضرت رضا(ع) را اصل مهم در خدمترسانی عنوان کرد و افزود: هیچ دستگاه نظارتی نمیتواند دائما ناظر بر اعمال کارکنان خود باشد و مانع انجام تخلف آنها شود، بلکه توجه بر اصل باور و ایمان است که کار را به صراط مستقیم هدایت میکند و موجب جلوگیری از بروز تخلف میشود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نباید کار در این آستان مقدس به امری عادی و روزمره تبدیل شود، تاکید کرد: جنس کار در این مکان مقدس به گونهای است که باید تمام ارزشها مورد توجه قرار گیرد و درستی انجام آن منوط به رعایت مسائل شرعی، تخصصی و حرفهای است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اگر هر خدمتی با محبت و عشق انجام شود کار حلاوت و شیرینی ویژهای خواهد داشت و این گونه است که کار شما عبادت محسوب میشود؛ باید به آن فکر کنید که کار با بهترین و با کیفیتترین وجه ممکن انجام گیرد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: توجه به کیفیت کار در میهمانسرای حضرت رضا(ع) موضوع بسیار مهمی است که مورد انتظار همگان است و به عنوان یک تکلیف از همه شما انتظار میرود تا کار به بهترین وجه انجام شود.
وی ادامه داد: این توقع کار را برای شما سخت و دشوار میکند، لذا ضروری است متخصصترین و بهترین آشپزها در این مکان فعالیت داشته باشند تا با استفاده از بهترین ابزار و وسایل، بهترین غذا را طبخ و توزیع کنند، اگر تغییراتی در شیوه پخت و پز و جابه جایی میهمانسراها صورت میگیرد، برای این است که توجه و تاکید ما برای ارتقای کیفیت غذا است و در این زمینه نیز با تکیه بر تجربه متخصصان داخلی و خارجی تلاش میشود.
وی گفت: از منابع موقوفاتی در اختیار به بهترین وجه و با رعایت امانتداری و غبطه وقف استفاده کنید لذا موظف هستیم تا بهترین ابزار و متخصصان را برای این امر به خدمت بگیریم.
وی در پایان گفت: بدون شک خدمتگزاری در این آستان توفیق بزرگی است و درک آن شکر بزرگی را می طلبد، انجام کار دسته جمعی در گرو همدلی و همیاری تمامی مجموعه است و امیدواریم با تلاش و کوشش همه خادمان بتوانیم کار بهتری را با رضایت زائران و مسئولان، بویژه حضرت رضا(ع) انجام دهیم.
در پایان این مراسم نیز از زحمات سید حسن هاشمی رئیس سابق اداره میهمانسرای امام رضا(ع) تقدیر و قدردانی شد و کبیری به عنوان مسئول جدید این مجموعه معرفی شد.
منبع: آستان نیوز
انتهای پیام/
نظر شما