به گزارش قدس آنلاین ، حمید گرمابی در نشست خبری با خبرنگاران نیشابور افزود: ۴۰ درصد از وقت مجلس صرف خودروسازان میشود اما در حال حاضر شرایط برای تحقیق و تفحص از خودروسازان فراهم نیست البته در خصوص ایران خودرو اقداماتی بدین منظور انجام شده ولی درباره سایپا هنوز اقدامی نشده است.
وی با اشاره به این که طرح کاهش سالانه پنج درصد از حقوق ورودی خودروهای وارداتی در مجلس رای نیاورد اظهار داشت: حمایت از این صنعت کافی است و من با کاهش پنج درصد از مالیات واردات خودرو موافق هستم.
وی تصریح کرد: سال هاست که از جیب مردم به صنعت خودرو کمک می کنیم و امروز دیگر کمک به صنعت خودرو کافی است.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایرانخودرو ۸۰ شرکت تابعه و مراودات مالی زیادی دارد و در شرکت های ایران خودرو و ساپیا شفافیتی وجود ندارد.
گرمابی افزود: برای خصوصی سازی در این صنعت مشکلاتی توسط خودروسازان وجود دارد و خصوصیسازی بهشرط شفافیت کامل باید انجام شود.
وی تصریح کرد: دولت میخواهد تا سال آینده خصوصیسازی در خودروسازی انجام شود که امیدواریم شتاب بیشتری بگیرد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۵۴ فرودگاه موجود در کشور ۴۷ فرودگاه غیر اقتصادی است و البته فرودگاه یک ابزار توسعه است و نباید فقط جنبه اقتصادی آن را در نظر گرفت.
گرمابی افزود: در بین شهرهای دارای فرودگاه، نیشابور از نظر جمعیت رتبه بیستم را دارد اما تاکنون از این حیث محروم مانده است از این رو روز گذشته نهال اولیه فرودگاه نیشابور کاشته شد و طی سه مرحله ساخت فرودگاه نیشابور تعریف شد.
وی ادامه داد: ۹۰ درصد مراحل اولیه کار انجام و هفته گذشته قرار داد مجری امکانسنجی بسته شده و در حال حاضر یک سرمایه گذار حاضر به سرمایهگذاری تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد تاکسی هوایی در نیشابور شده است.
منبع : ایلنا
انتهای پیام
نظر شما