به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته راهداری، حمل و نقل و رانندگان، اظهار داشت: خراسان رضوی به لحاظ آمار تردد ۲۸۰ میلیونی زائر و مسافر از قطبهای کلیدی حوزه حمل و جادهای کشور بوده و سالانه ۴۰ میلیون مسافر با تردد اتوبوس، ۲۰ میلیون مسافر با تردد خودروی شخصی و ۳۰ میلیون تردد باری در استان داریم و ۶۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی داریم.
وی افزود: در ایام اربعین حسینی ۸ هزار اتوبوس از خراسان رضوی در مناطق مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان مشارکت داشتند و اکثر این رانندگان یک سر خالی رفتند و آسایش مردم را بر متضررشدن خودشان ترجیح دادند و امسال برای اولین بار کمترین نارضایتی ممکن را داشتیم و این خدمترسانی شایسته را به زائران پیاده امام رضا(ع) هم داشتیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی با بیان اینکه علیرغم تحریمها و فشارهای ظالمانه به خدمت خالصانه و صادقانه ادامه میدهیم، خاطرنشان کرد: فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی در دو بخش دولتی و خصوصی برنامهها و خدمات قابل توجهی را در سال ۹۸ بهخصوص در ایام نوروز که سیلهای گسترده را در نقاط مختلف استان و کشور شاهد بودیم ارائه دادند.
نصری تصریح کرد: متوسط نرم نگهداری راهها ۳ تا ۵ درصد بوده، اما در استان با مشکل بودجه مواجه هستیم و برای ۲۰ هزار کیلومتر نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم؛ در آزادراهها مشکل روشنایی داریم و تنها ۷۰ درصد آن با تیر چراغ برق است و ۳۰ درصد مابقی را که تاریک هستند و حوادث زیادی هم در آن نقاط رخ میدهد باید با شمع روشن شود.
وی تاکید کرد: گرانی بزنین عرضه و تقاضا در حوزه حمل و نقل را بهشدت تحت تاثیر قرار داد و از زمان افزایش قیمتها شاهد افزایش درخواست خودروی حمل و نقل عمومی در استان بودیم و اگر گازوئیل هم گران شود این مشکلات را در خودروهای سنگین خواهیم داشت و فشار وارده بر مردم به واسطه گرانی نرخ سوخت چند برابر میشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی فرسودگی ناوگانهای باری و مسافری استان را نگرانکننده دانست و گفت: باید با حمایت مسئولان به سرعت نسبت به نوسازی این ناوگانها اقدام شود و اگر هم قرار است واردات در این حوزه داشته باشیم کاری کنیم که کمترین فشار بر رانندگان و سرمایهگذاران حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی وارد آید؛ همچنین در بحث لاستیک هم مشکلات گذشته همچنان پابرجا بوده و این فرسودگی نگرانیها را در بحث کاهش ایمنی خودرو و افزایش آمار حوادث بیش از پیش خواهد کرد.
نصری گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، هزینه نگهداری راهها بهطور میانگین تا ۴ برابر افزایش یافته در حالی که میزان تخصیص منابع همانند سال ۹۶ است؛ لذا خرابی راهها و کمبود علائم ایمنی به سالهای بعد منتقل شده و هزینهها را چند برابر کرده است و مهمترین چالش ما در عدم تناسب اعتبارات و هزینهها در حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای است.
منبع: تسنیم
انتهای خبر/
نظر شما