تحولات منطقه

مجموعه آستان قدس رضوی با خدمات و حوزه های متفاوت و مختلف در گستره جغرافیایی فراوان، محل مراجعه خیل عظیمی از مخاطبان است.

سامانه ۱۳۸ پل ارتباطی مردم با مجموعه آستان قدس رضوی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، در سال ۱۳۹۷ با فراهم شدن مقدمات اولیه و مهمتر از همه رویکرد مردم مدارانه آستان قدس رضوی، گام مهمی در مرکز جامع ارتباطات مردمی این نهاد مقدس با طراحی ساز و کار مورد نیاز برای ایجاد سامانه ملی پاسخگویی آستان قدس رضوی به شماره تلفن ۱۳۸ برداشته شد.

رکن اصلی اجرایی در این مرکز توجه به توان داخلی و بهره مندی از خادمیاران حرم مطهر است و در بخش پاسخگویی تلفنی حدود ۴۵۰ خادمیار مشغول به خدمت ۲۴ ساعته در تمام ایام تعطیل و غیرتعطیل سال هستند.

از مهمترین دوره های سپری شده برای سامانه ملی پاسخگویی آستان قدس رضوی، ایام دشوار محدودیت ها و بسته شدن درب‌های حرم مطهر رضوی به علت شیوع بیماری کرونا بود. در این ایام که امکان مراجعه حضوری به حرم مطهر و زیارت برای زائران و مجاوران حضرت ممکن نبود، تلفن ملی ۱۳۸ به عنوان پلی فعال میان عاشقان حضرت رضا(ع) و آستان قدس رضوی عمل کرد و ضمن اطلاع رسانی و ارائه برخی خدمات، راه ارتباط با حرم مطهر رضوی بود.

 

پاسخگویی شبانه روزی در دهه کرامت

در دهه کرامت نیز که اقبال عمومی به این آستان مقدس به برکت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بیشتر است، تلفن ملی ۱۳۸ به صورت شبانه روزی پاسخگو و پذیرای سوال ها، پیشنهاد ها، انتقادات، نظرات و مسائل مطرح شده از سوی دلدادگان حضرت رضا(ع) از سراسر کشور بوده است.

 

پاسخگویی در کمترین زمان

مجموع پیام های ثبت شده در سامانه ۱۳۸ یا همان «سپاس» دید مناسبی از نظرات مردم نسبت به آستان قدس رضوی و بازخوردهای اجتماعی خدمات ارائه شده به مجموعه آستان قدس رضوی ارائه کرده تا در کمترین زمان و به بهترین نحو نیازهای عمومی را با توجه به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب پاسخگو باشند.

در صورتی که  مخاطب سوالی داشته باشد اطلاعات مربوطه که در بانک اطلاعاتی موجود در سامانه پاسخگویی ثبت شده است، بلافاصله توسط خادمیار، پاسخگویی صورت می پذیرد، در غیر این صورت پیام مربوطه ثبت شده و به حوزه مربوطه ارجاع داده می‌شود که پس از پاسخ حوزه، به صورت تلفنی به مخاطب اطلاع داده می‌شود.

با کمک این سامانه مهم‌ترین درخواست ها، نیازها و دغدغه های زائران و مجاوران استخراج و به صورت ویژه در دستور رسیدگی آستان قدس رضوی و سیاست‌گذاری کلان مجموعه قرار می گیرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمیه درودی ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 0
    سلام من پارسال برای مهمانسرای حرم مطهر اسمم در امد با کد ملی که فرستادم اما به دلیل مشکلات نتوانستم به حرم برم ویزای حرم رابگیرم مدتی است که در قرعه کشی نسیم رضوان برنده می شوم ولی با کدملی من می نویسد شما درسال1400غذای حرم گرفتید کاش میشد سیستم جوری بود که افراد با کد ملی که اعلام می کنند وغذایشان را می گیرند بعد غذا ندهند
  • حسین رضا عسکری ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
    0 0
    باسلام وعرض تبریک ملت مسلمان وشهید پرورایران اسلامی بنده از زمان شهید بزرگوار اقای مالک رحمتی همچنان با شما وبیشتر همکاران محترم درارتباط هستم وشمارا به امام رضا به حرمت شهید رحمتی موضوع بنده راپیگیری کنیدخانواده ما از روز اول بانی این کار بودن دررفسنجان وحتی در سرخس وطبس توسط اقای مرحوم واعظی به خودامام رضا بزرگترین ظلم تاریخ به اسم امام رضابرسرخانواده مااتفاق افتاده اگر مسلمانین شیعه علی (ع)هستین ابروی مارا در جواب یک عمر زحمات شبانه روز خانواده با تقدیرنامها وسوابق وطبق دستور مرحوم اقای رحمتی پیگیری کنین خواهش میکنم به امام رضا به کتاب الهی قران حکیم ازسربازنکنین باتشکر التماس دعا
  • حسین رضا عسکری ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام اقا یا خانم محترم که این متن را میخوانید به علی ابن موسی الرضا به حرمت شهید رحمتی موضوع بنده رو پیگیری نمایید التماس دعا با تشکر