به گزارش قدس آنلاین، علی باخرد افزود: برخی از رانندگان ناوگان باری در مشهد ممکن است به بهانه هزینه اجرای طرحهای سازمان، مبالغ اضافه درخواست کنند که این کاری غیرقانونی است.
وی بیان کرد: برخی از طرحهای سازمان از جمله کنترل و نظارت بر تردد جرثقیلها و بارگیری با اضافه طول و تناژ رایگان است و از رانندگان هزینهای دریافت نمیشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری شهرداری مشهد ادامه داد: طرح تردد ناوگان حمل بار سنگین و نیمه سنگین در محدوده های زمانی و مکانی مشخص، در سه محدوده قرمز، زرد و سبز در شهر پیشبینی شده است که این خودروها برای تردد در آن نیاز به مجوز دارند.
باخرد افزود: بخش قرمز مربوط به محدوده هسته مرکزی مشهد و بلوارهای ملک آباد، احمدآباد و وکیل آباد است و مجوز تردد تنها برای ساعت ۲۲ تا ۱۰ روز بعد صادر میشود.
وی گفت: بخش زرد نیز شامل بزرگراههای غدیر، آزادی، شهید کلانتری، شهید بابانظر، شهید چراغچی و خیابانهای استقلال، معلم، شهید قانع، شهید صیادشیرازی و پیروزی است و خودروهای باری میتوانند با دریافت مجوز رایگان یک ماهه از ساعت ۲۱ تا ۱۲ روز بعد در این محدوده رفت و آمد کنند.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری شهرداری مشهد محدوده سبز نیز شامل سایر نقاط شهر بوده و مجوز تردد یک ماهه در این محدوده رایگان است.
باخرد تاکید کرد: تردد ناوگان باری در محدودههای قرمز و زرد در مناسبتهای ملی و مذهبی و ایام آلودگی هوا ممنوع است و این مجوزها تنها در زمان ارائه خدمات بار اعتبار دارد.
وی با بیان اینکه هماکنون ۹۶ شرکت حمل ونقل بار در شهر مشهد فعال است افزود: طی ماههای گذشته با ۲ شرکت به دلیل دریافت هزینههای اضافی از شهروندان بابت طرحهای رایگان سازمان، برخورد شده است.
او اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال ۱۱ هزار و ۵۰۹ خودروی باری در این کلانشهر رصد و در مورد آنها اعمال قانون شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری شهرداری مشهد تاکید کرد که تیمهای نظارت و بازرسی این سازمان به صورت مستمر تردد ناوگان باری در شهر را رصد و با متخلفان برخورد قانونی میکنند.
منبع: ایرنا
انتهای خبر/
نظر شما