ارتش رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد که سقوط یک «هدف هوایی» در نزدیکی سفارت آمریکا در تل‌آویو باعث انفجار شده است.

یک کشته، ۱۰ مجروح و خسارات گسترده در پی انفجار پهپاد یمنی در تل‌آویو

رسانه‌های عبری نوشتند یک پهپاد بزرگ در ارتفاع کم از سمت دریا وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شد و در شهر تل‌آویو منفجر شد و خسارات زیادی به ساختمان‌ها وارد کرد و تعدادی تلفات برجای گذاشت.

خبرنگار المیادین تاکید کرد که یک فروند پهپاد از سمت دریا وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شد و در خیابان «شالوم علیکم» تل‌آویو فرود آمد و بر اثر برخورد با ساختمانی خسارات زیادی به بار آورد.

بخش امدادرسانی و آمبولانس رژیم صهیونیستی فاش کرد که بر اساس آنچه تاکنون اجازه انتشار داده شده است، بر اثر انفجاری که در خیابان بن یهودا در تل‌آویو رخ داد، یک صهیونیست نیز بر اثر اصابت ترکش کشته و ۱۰ تن زخمی شدند. وضعیت وحشتی نیز که بر اثر صدای انفجار مهیب که صدایش به کرانه باختری هم رسید، ساکنان شهر را فرا گرفت.

پلتفرم‌های رسانه‌ای عبری از منابع امنیتی نقل کردند که «یک پهپاد بزرگ در ارتفاع کم از دریا به تل‌آویو نزدیک شد» و «هنوز مشخص نیست که چگونه این پهپاد تهاجمی توانسته به تمام سیستم‌های دفاعی نفوذ کند و به ساختمان تل‌آویو برخورد کند».

صحنه‌هایی پخش شد که لحظات انفجار و پیامدهای آن را نشان می‌داد، به طوریکه این صحنه‌ها صدای موتور پهپادی را قبل از برخورد با ساختمان نشان می‌داد.

اصابت پهپاد به ساختمانی در تل‌آویو

بعداً سخنگوی ارتش اشغالگر اعلام کرد که انفجاری رخ داده و در حال بررسی ماهیت آن هستند و مدعی شد که انفجار در هوا رخ داده و پهپادی به زمین اصابت نکرده است که باعث تمسخر شدید خبرنگاران در خصوص این بیانیه شد. بلافاصله پس از آن اعلامیه پلیس اشغالگران از کشته شدن یک صهیونیست خبر داد.

انفجار در تل آویو

انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در تل آویو

ارتش اشغالگران در بیانیه‌ای افزود: «نیروی هوایی اسرائیل گشت زنی‌های هوایی را برای حفاظت از حریم هوایی افزایش داده است.»

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گفت که در حال بررسی یک حمله پهپادی است که در ساعات اولیه امروز مرکز تل‌آویو را هدف قرار داد اما آژیرهای حمله هوایی را به صدا در نیاورد.

این انفجار ساعاتی پس از آن رخ داد که ارتش این رژیم مدعی شد که یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله را در جنوب لبنان به شهادت رسانده است.

روزنامه عبری هاآرتص به نقل از «پرتز عمار»، فرمانده ناحیه پلیس تل‌آویو ادعا کرد که انفجار در ارتفاع رخ داده است.

انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در تل آویو

وی مدعی شد: «این انفجار ظاهرا در ارتفاع رخ داده است. به سختی می‌توان گفت که از کجا آمده است. ما شاهدی از غیرنظامیان داریم که می‌گویند یک توده قرمز در آسمان ظاهر شد که توضیح می‌دهد که چرا انفجار در ساختمان یا روی زمین نبوده است. اینها اولین فرضیه‌های ما هستند.»

در این میان، رویترز نیز با استناد به بیانیه انصارالله یمن گزارش داد که این جنبش با پذیرش مسؤولیت این رویداد، اعلام کرد که جزئیات «عملیات نظامی» را اعلام می‌کند.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» گفت که بعداً جزئیات «عملیات خاص» را که تل‌آویو را هدف قرار داد، فاش خواهد کرد.

انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا در تل آویو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز  گزارش دادند که انفجاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در تل‌آویو رخ داد که بر اثر آن یک نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. نیروهای اشغالگر بعدا اعلام کردند که سقوط یک «هدف هوایی» باعث انفجار در تل‌آویو شده است. نیروهای پلیس همچنین محل انفجار را بستند.

یک تحلیلگر امور نظامی در وبگاه «واللا» نیز اظهار داشت: ارتش اسرائیل هنوز از آنچه اتفاق افتاده سردرگم است و هنوز دستور خاصی از سوی جبهه داخلی صادر نشده است.

منابع العربیه نیز گفتند: ارتش اسرائیل در حال بررسی و تحقیق درباره چگونگی پیمودن حدود ۲ هزار کیلومتر در طول ۱۰ ساعت توسط این پهپاد بدون شناسایی شدن است.

به گفته روزنامه نگاران فلسطینی، این انفجار در یکی از بزرگترین خیابان‌های تل آویو و در یک منطقه امنیتی مملو از برج‌ها، سفارتخانه‌ها و پدافندهای هوایی اضافی به ویژه سفارت آمریکا رخ داده است که تنها ده‌ها متر دورتر از محل انفجار قرار دارند.

«آکسیوس» نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که سفارت آمریکا در تل‌آویو در حمله پهپاد انفجاری خسارتی ندید و هیچ شهروند آمریکایی نیز در نتیجه این انفجار زخمی نشد.

یک روزنامه نگار به نقل از وبگاه عبری «کدکد» به المیادین اضافه کرد که پهپاد مورد استفاده مشابه یکی از پهپادهای متعلق به حزب‌الله است.

همچنین رسانه عبری افزود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از انفجار سفرش به ایالات متحده را به تعویق انداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.