تحولات منطقه

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۳۰۸۷۴

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: امسال تامین میوه شب یلدا کافی خواهد بود و سعی می‌شود قیمت این کالا در تهران به کمک کشاورزان مناسب با اقتصاد خانواده‌ها عرضه شود.

تامین میوه مورد نیاز شب یلدا با قیمت مناسب
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صدا و سیما، مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تُنی پرتقال در استان مازندران افزود: در روزهای گذشته به دلیل صادرات و انتقال بخشی از محصولات به سردخانه، عرضه این محصول در میادین با کاهش روبه رو شده بود که این امر باعث شد تا قیمت پرتقال در میدان میوه تهران تا ۱۳ هزار تومان افزایش پیدا کند، اما خوشبختانه با همکاری باغداران و ارسال پرتقال به میادین قیمت این محصول کشاورزی در حال حاضر با قیمت هفت تا ۱۱ هزار تومان در میدان تهران عرضه می‌شود.

وی در خصوص عرضه میوه‌های شب یلدا گفت: با توجه به اینکه هندوانه میناب و جاسک به دست آمده است و در بازار عرضه شده است هیچ مشکلی از نظر تأمین هندوانه شب یلدا نخواهیم داشت و این میوه در میدان تهران با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان تا سه هزار تومان به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه انار ساوه، فردوس، شیراز، کازرون و یزد به بازار برداشت و در سردخانه‌ها موجود است کمبودی در بازار وجود ندارد و اتحادیه سعی کرده تا قیمت انار را هم کنترل کند به طوری که در حال حاضر قیمت انار در میدان میوه تهران با قیمت ۶ هزار تومان و حداکثر ۱۸ هزار تومان عرضه شده است و انار دماوندی فوق سوپر نیز با نرخ ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

دارایی نژاد در خصوص کنترل قیمت‌ها در شب یلدا گفت: خوشبختانه با همکاری کشاورزان و نهادهای مربوطه تلاش برای تأمین نیاز بازار صورت گرفته است و با توجه به میزان تولیدات، از نظر عرضه مشکلی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: قیمت میوه تا حدی وابسته به میزان عرضه و تقاضاست و در کنار آن نوع محصول و کیفیت میوه در تعیین قیمت تأثیر دارد؛ و بازرسان از سوی اتحادیه، وزارت صمت، اتاق اصناف و تعزیرات، به صورت مستمر و دقیق تمام ۱۳۶۰ غرفه موجود در محدوده ۴۰۰ هکتاری میدان هوای تهران مورد بازرسی و نظارت قرار می‌دهند.

دارایی نژاد در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر عرضه میوه در میدان با صدور فاکتور انجام می‌شود و و در میادین اقماری تهران با احتساب ۱۵ تا ۲۰ درصد سود و در میوه فروشی‌ها با در نظر گرفتن ۳۰ تا ۳۵ درصد سود به فروش می‌رسد تصریح کرد: در گذشته تعیین قیمت در بازار، دو بار در هفته انجام می‌شد، اما در حال حاضر به خاطر کنترل در بازار و با توجه به شرایطی که وجود دارد، کشف قیمت به صورت هفتگی و در ابتدای هفته انجام می‌شود و میدان میوه تهران با تعامل و همکاری کشاورزان سعی دارد تا با افزایش عرضه، قیمت میوه را در حدی نگه دارد تا در این شرایط نامناسب اقتصادی فشار زیادی به خانواده‌ها برای تأمین میوه وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.