پای پرونده «کرسنت» و مناظره در خصوص آن را مصطفی پورمحمدی در مناظره چهارم از دور اول چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به کارزارهای انتخاباتی باز کرد.

کارزار «کرسنت» از مناظره زنده تا دادگاه علنی؛ مطالبه برگزاری دادگاه علنی برای یک پرونده قدیمی از ۸۰ هزار امضا گذشت

پورمحمدی مدعی شد در این ماجرا یا بیژن زنگنه متهم است و یا جریانی که جلو انجام این قرارداد را گرفتند بنابراین باید پس از ۲۲ سال با انجام یک مناظره میان جلیلی و زنگنه، ابعاد این ماجرا نزد افکار عمومی مشخص شود. 
در همان مناظره و بلافاصله جلیلی واکنش نشان داد و گفت: «امروز دارید رسماً از پرونده‌های فساد دفاع می‌کنید؟ فسادی که بین است و بیان شد. جای متهم در دادگاه است نه اینکه بیاید در تلویزیون مناظره کند».
در خلال همان مناظرات علیرضا زاکانی نیز اعلام کرد در هر زمانی حاضر است با محمد خاتمی، حسن روحانی و بیژن زنگنه مناظره کند تا خسارت‌های وارد شده به کشور در این پرونده را مطرح کند، او همچنین توصیه کرد مردم در ارتباط با پرونده کرسنت مستند «زالو» را تماشا کنند.
پرونده کرسنت اما با اتمام انتخابات ریاست جمهوری تمام نشد و ماجرا با انتشار ویدئویی که در آن بیژن زنگنه مدعی دیدار سعید جلیلی با بابک زنجانی می‌شد، ادامه پیدا کرد. جلیلی در واکنش به این ویدئو، ضمن رد ادعای زنگنه در مورد دیدارش با بابک زنجانی گفت: نزدیک شدن به موعد اعلام رأی دادگاه متخلفان موضوع کرسنت، صداها را در این زمینه بلند کرده است. جلیلی بیان کرد «اگر ابعاد پرونده کرسنت برای مردم عزیز روشن بشود متهمان پرونده باید به دنبال سوراخ موش بگردند، آن هم از ترس مردم نه از دادگاه». او از قوه قضائیه هم درخواست کرد وقتی دادگاه احکامش را صادر کرد، ابعادش را برای مردم تشریح کند. 
اکنون ماجرای درخواست مناظره و برگزاری دادگاه علنی برای این پرونده به کارزارهای جمع‌آوری امضای شهروندان رسیده است. در «کارزار» که یک پلتفرم مستقل جمع‌آوری امضا به شمار می‌رود، چند درخواست در این خصوص ثبت شده است. چند کارزار با مطالبه برگزاری مناظره میان زنگنه و جلیلی ثبت شده که در پرمشارکت‌ترین آن‌ها، کمی بیشتر از ۶ هزار امضا را پای خود ثبت کرده است. همچنین کارزار برگزاری دادگاه علنی برای این پرونده نیز ثبت شده که تعداد امضاهای آن تاکنون از ۸۰ هزار امضا عبور کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.