به گزارش قدس آنلاین، آیین تقدیر از خدمات کانونهای خدمت رضوی سراسر کشور با حضور تولیت آستان قدس رضوی و دبیران کانونهای خادمیاری رضوی سراسر کشور امروز در محل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد.
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در این مراسم به اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی به مردم به ویژه محرومان اشاره و تصریح کرد: تشکیل شبکه خادمیاری و ایجاد دفاتر استانی خدمت رضوی با محوریت خدمات خادمیاران، جزء اولین تأکیدات تولیت آستان رضوی بود. محمدحسین استادآقا افزود: با تغییر و تحولات صورت گرفته اکنون شبکه بزرگ خادمیاری رضوی، سازمانی کوچک اما چابک دارد. در حال حاضر در هر استان، یک نفر مسئول دبیرخانه و امور اداری است و سایر اعضای شبکه همگی از خادمیاران هستند، همچنین از ۳۱ نفر دبیر کانونها هم، ۲۹ نفر خادمیار هستند.
استادآقا ادامه داد: سال گذشته ۳ هزار کانون خادمیاری داشتیم که بخشی از آنها فعال نبودند، اما در حال حاضر ۳ هزار و ۵۲۸ کانون فعال در سراسر کشور داریم و خدمات به شکل چشمگیری توسعه پیدا کرده است.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی همچنین گفت: طی ماه های اخیر ۲۰۴ هزار نفر در شبکه خادمیاری ثبت نام کرده بودند که حدود ۱۱۵ هزار نفر خادمیار فعال هستند و امیدواریم توفیق خدمت مورد رضایت حضرت رضا(ع) را داشته باشند.
تاکید تولیت آستان قدس بر توسعه خدمت رسانی در استان های مختلف
وی اظهار کرد: در سال جاری و با وجود محدویتهای ناشی از شیوع کرونا، تولیت آستان قدس رضوی نگاه ویژه ای به ضرورت توسعه خدمات استانی داشتند که در همین راستا اقدامات ویژهای در عرصه خدمت رضوی انجام گرفت.
استاد آقا ادامه داد: در طول یکسال کرونایی، با وجود کمبود منابع نسبت به سالهای قبل، نه تنها خدمات خادمیاری کاهش پیدا نکرد بلکه خدمت خالص و چند برابری در سراسر کشور ارائه شد.
وی همچنین با بیان اینکه امسال چند برابر سالهای گذشته به اقشار بیبضاعت توسط آستان قدس خدمت ارائه شده، اظهار کرد: این بنای خیر از خدمات معاونت محرومیت زدایی آستان قدس شروع شد و با اقدامات معاونت خدمات اجتماعی تا مرتفع شدن مشکلات ادامه خواهد یافت.
تعمیر هزار مسکن و توزیع هزاران بسته مواد غذایی
استادآقا با اشاره به برخی اقدامات انجام شده گفت: به همت خادمیاران رضوی یک هزار واحد مسکونی در سراسر کشور تعمیر شد، همچنین در کنار طرحهای ابلاغی آستان قدس، هزاران بسته مواد غذایی از محل کمکهای مردمی بین نیازمندان توزیع شد و علاوه بر آن، افزایش خدمات مرتبط با سلامت محرومان در اقصی نقاط کشور در دستور اقدام قرار گرفت.
خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
وی همچنین با ذکر نمونه ای از خدمت رسانی آستان قدس ابراز کرد: در سیل سیستان و بلوچستان، بعد از چند روز همه نهادهای متولی و مسئول از منطقه آسیب دیده خارج شدند اما آستان قدس پای کار امدادرسانی به محرومان باقی ماند و خدمات خود را توسعه داد که در آخرین اقدام نیز به تازگی، ۱۵ طرح آبرسانی در مناطق محروم این استان افتتاح شد.
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: با قاطعیت باید گفت، امسال آستان قدس رضوی به لطف حضرت رضا(ع) در همه حوزههای خدمتی سربلند بیرون آمده است.
شجره طیبه خادمیاری
در ابتدای این مراسم نیز علی اکبر عصارنیا، مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس با تشکر از دست اندرکاران پایهگذار شجره طیبه خدمت رضوی، گفت: ظرفیت بزرگی به نام حضرت رضا(ع) در قالب کانونهای خادمیاری رضوی جمع شده و در قالب خدمات گسترده به محرومان نمود پیدا میکند.
وی افزود: خادمیاران رضوی ارتباط روحی و قلبی خاصب با امام رضا(ع) دارند و امام هشتم(ع) این توفیق را به آن ها عطا می کند که خدمت رسانی همه مردم در حوزه های مختلف از جمله حوزه عمرانی، سلامت و درمانی ارائه کنند.
در خاتمه این مراسم، با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مدیران بنیاد کرامت رضوی از کتاب «۱۲۵ روایت کانونهای خدمت رضوی» رونمایی شد.
منبع: آستان نیوز
انتهای پیام/
نظر شما