مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی با اشاره به استهلال هلال ماه رمضان توسط ۷۰ رصدگر، گفت: کارشناسان معتقدند هلال ماه امروز با چشم مسلح و غیرمسلح قابل روئیت نخواهد بود و فردا ۳۰ شعبان و روز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

استهلال هلال ماه توسط ۷۰ رصدگر/ چهارشنبه اول ماه رمضان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم معادی اظهار کرد: عصر امروز، ۲۹ شعبان، مطابق بیست‌ونهم هر ماه قمری در طول سال، گروه‌های استهلال ماه در رصدگاه‌های استان مستقر می‌شوند تا ماه مبارک رمضان را رصد کنند.

وی ادامه داد: در مجموع ۷۰ نفر شامل ۱۴ گروه ۵ نفری نیروی کارشناس و متخصص همراه با تجهیزات نجومی از جمله دوربین چشمی و تلسکوپ با حضور در رصدگاه‌ها به استهلال هلال ماه مبارک رمضان خواهند پرداخت.

معادی تصریح کرد: ۷ صبح امروز هلال از مقاربت درآمده است تا ساعت ۷ بعدازظهر که هنگام غروب آفتاب است، ۱۲ ساعت از عمر این هلال خواهد گذشت. با توجه به مختصات ماه از جمله ارتفاع سمت و جدایی زاویه‌ای ماه و این‌که هلال ماه حدود ۱۷ دقیقه با روشنایی ۴.۵- درجه در آسمان حضور خواهد داشت، کارشناسان معتقدند هلال ماه مبارک رمضان امروز با چشم مسلح و غیر مسلح  قابل روئیت نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان فردا، ۳۰ شعبان و روز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

رئیس ستاد استهلال خراسان رضوی بیان کرد: با این حال رصدگران امروز روئیت یا روئیت‌نشدن هلال ماه مبارک رمضان را به ما اعلام و ما آن را به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم و آنان نیز نتیجه را به اطلاع مردم خواهند رساند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا و طبق نظر کارشناسان فردا شب اگر افق صاف باشد مردم از خانه نیز می‌توانند هلال ماه مبارک رمضان را ببینند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.