هرمزگان- مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان به تشریح جزییاتی از بخشنامه میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق‌ بیمه در سال ۱۴۰۰پرداخت.

اعلام جزئیات دستمزد مبنای کسر حق بیمه سال ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین،عباس اکبری به تشریح جزییاتی از بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق‌ بیمه در سال ۱۴۰۰ پرداخت و افزود: بر اساس این بخشنامه، حداقل دستمزد روزانه، مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‌شدگان مشمول قوانین کار و تأمین‌ اجتماعی به‌استثنای مشاغل و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع، مبلغ ۸۸۵ هزار و ۱۶۵ ریال تعیین شده است. همچنین سایر سطوح دستمزدی بر اساس آخرین دستمزد روزانه سال ۱۳۹۹، معادل ۲۶ درصد به علاوه رقم ثابت روزانه ۸۲ هزار و  ۷۸۵ ریال به‌صورت مزد روزانه در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی کار، مقرر شده که کارفرمایان مشمول قانون کار به کلیه کارگران اعم از دائم و موقت و مجرد یا متأهل ماهیانه مبلغ ۶ میلیون ریال بابت کمک‌هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای و همچنین مبلغ ۳ میلیون ریال به عنوان حق مسکن از ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۹ به کارگران مشمول قانون پرداخت کنند. از این رو کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار، باید هنگام تنظیم صورت مزد و مزایا نسبت به درج مبالغ یادشده به همراه سایر اقلام مشمول کسر حق‌بیمه ازجمله خواروبار در ایام اشتغال و... در ستون‌ مربوطه و کسر حق ‌بیمه متعلقه و پرداخت آن به شعبه اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.