ابراهیم ابوعتیله گفت: تفاوت بزرگ انتفاضه امروز در سرزمین‌های فلسطینی با انتفاضه‌های پیشین، مشارکت هموطنان فلسطینی حاضر در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ در این انتفاضه است.

انتفاضه قدس، مقدمه‌ای برای آزادی سرزمین‌های اشغالی۱۹۴۸ خواهد بود/ موشکباران دیشب تل‌آویو، توهمات صهیونیست‌ها را دود کرد

ابراهیم ابو عتیله تحلیلگر فلسطینی مقیم اردن در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین تحولات اخیر فلسطین را قدرت نمایی گروه‌های مقاومت توصیف کرد و گفت: تحولات اخیر نشان داد که مسئله فلسطین هرگز از بین نخواهد رفت و هراندازه صهیونیست ها فشار وارد کنند و اقدامات تروریستی خود را تشدید کنند، مسئله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی زنده خواهد بود.

ابوعتیله تصریح کرد: وقتی جوانان فلسطینی در قدس با شجاعت تمام مقابل نیروهای اشغالگر مسلح به تمام تجهیزات نظامی و امنیتی ایستادند، یک مقابله واقعی را با این رژیم اشغالگر به نمایش گذاشتند و تأکید کردند که صهیونیست‌ها نخواهند توانست با سلاح بر سرزمینی که خداوند برای فلسطینی ها قرار داده و هیچ روزی برای بزدلان اسرائیلی نبوده است مستولی شوند.

این تحلیلگر فلسطینی افزود: تفاوت بزرگ انتفاضه امروز در سرزمین های فلسطینی با انتفاضه های پیشین، مشارکت هموطنان فلسطینی حاضر در سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ است؛ مشارکت با قدرت فلسطینی های مقیم شهرهای یافا، اللد و ام الفحم  و سایر مناطق که بیش از ۷۳ سال تحت اشغال قرار داشته اند، ثابت می کند که توحش صهیونیست ها به هر اندازه هم که باشد، ملت فلسطین ملتی زنده و پویاست و باید این ننگ تاریخی که علیه سرزمین‌های فلسطینی اعمال کرده اند پایان یابد.

وی تأکید کرد: فلسطینی های سرزمین های اشغالی با مشارکت خود در این انتفاضه به صهیونیست ها یادآور شده اند که هیچ زمان دولت و کشور نداشته و نخواهید داشت و قطعا تاریخ، پیروزی اراده ما را ثبت خواهد کرد. امروز ما باید به حملات گروه های مقاومت در نوار غزه و باران موشک های آن برسر اسرائیلی ها افتخار کنیم. ما به چشم خودمان هراس و خوف صهیونیست ها را مشاهده کردیم و دیدیم که چگونه در خیابان های تل آویو به پناهگاه ها فرار می‌کنند و دیدیم که نمایندگان کنست هنگام موشکباران مقاومت چگونه پا به فرار گذاشتند. ملت فلسطین ملتی زنده و قادر بر بازدارندگی دشمن است.

کارشناس فلسطینی ادامه داد: مشارکت فلسطینی های مقیم در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ در این انتفاضه، زمینه ای برای آزادی این سرزمین ها خواهد بود و بمب های انسانی فلسطینی در مقابل صهیونیست ها منفجر خواهد شد. صهیونیست ها با تمام توان برای کوچاندن اجباری یک میلیون و دویست پنجاه هزار فلسطینی از این سرزمین ها تلاش کردند؛ آنها خیال می کردند که این فلسطینی ها به وطن خود خیانت کرده و حرکتی نخواهند کرد، اما این انتفاضه نشان داد که تمام مردم فلسطین قلبشان برای وطن می تپد.

ابوعتیله با اشاره به حملات بی سابقه شب گذشته گروه های مقاومت به تل آویو و اذعان رسانه‌های اسرائیل به اینکه مقامات رژیم انتظار این سطح از تنش را نداشته‌اند، گفت: دیشب توهمات اسرائیلی دود شد؛ آنها خیال می کردند با توسل به سرکوب و اقدامات امنیتی می توانند فلسطینی ها را تسلیم و آنها را از قدس بیرون کنند و آنها را با مذاکره به بازی بگیرند، اما پاسخ‌های مقاومت به آنها یادآور شد که تنها راه برای ملت فلسطین مقاومت است. بله صهیونیست ها غافلگیر شدند و انتظار این سطح از تنش را نداشتند. آنها از تکنولوژی موشک‌های مقاومت غافلگیر شدند، موشک‌های فلسطینی مثل باران بر سر آنها ریخت و هوش از سرشان برد.

تحلیلگر فلسطینی اظهار داشت: اینجا باید از همه کشورها و کسانی که در توسعه فناوری موشکی مقاومت فلسطین از جمله ایران، سوریه، حزب الله و... سهیم بوده اند تشکر کنیم. تحولات اخیر فلسطین یک نشانه بزرگ است؛ نشانه اینکه آزادی سرزمین های اشغالی ناگزیر تحقق خواهد یافت و توهمات رژیم کاغذی اسرائیل در این سرزمین ادامه نخواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.