به گزارش قدس آنلاین، بخش علی بیاتی قله زو اظهار داشت: در راستای تکریم ارباب رجوع و ارتقاء سطح رضایت مندی عمومی، دریافت و رسیدگی به هنگام گزارش ها و شکایت های اقتصادی مردمی از اولویت های کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می باشد.
وی افزود: در اردیبهشت ۱۴۰۰ در مجموع تعداد ۲۰۹۸ گزارش ستاد خبری «۱۲۴»، شکایت مردمی وناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی دریافت شده است.
وی گفت : بیشترین عناوین تخلف در گزارشات ستاد خبری به ترتیب گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی، فروش اجباری، عرضه خارج از شبکه و ... بوده است.
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت ادامه داد : اهم موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان روغن، مواد غذایی و در بخش خدمات رستوران وغذاخوری، آرایشگران وپیرایشگران و خدمات مشاورین املاک بوده است.
بیاتی تصریح کرد: در مجموع از کل گزارشات رسیده در اردیبهشت سالجاری ۷۰۰ واحد متخلف شناسایی شد و پرونده تخلف به ارزش ۴۲ میلیارد ریال برای آنان تنظیم وجهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده گردید.
وی خاطر نشان کرد : درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نباشد و واحد اقتصادی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می شود که در همین راستا ۴۸ شکایت جلب رضایت شده و بیش از مبلغ ۲۶ میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است.
انتهای خبر/
نظر شما