انتخابات

این روزها خودکشی، مانند موریانه‌ای به جان ارتش قدرتمند ایالات متحده افتاده و کارایی و کارآمدی آن را با تهدید جدی روبه‌رو کرده است. مطالعات جدید دانشگاه براون نشان می‌دهد تعداد نظامیان آمریکایی که از سال ۲۰۰۱ تا کنون خودکشی کرده‌اند از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است.

سونامی خودکشی یانکی‌ها!

به گزارش فارس، افزایش حضور نظامی آمریکا در جهان که پس از حوادث ۱۱ سپتامبر آغاز شده، موجب شده دست‌کم ۳۰ هزار و ۱۷۷ نظامی آمریکایی اقدام به خودکشی کنند که به معنای آن است به طور متوسط در هر ۲۴ ساعت، چهار نفر خودکشی کرده‌اند. توماس هاوارد، محقق این مطالعه می‌گوید: تعداد قربانیان خودکشی در میان نظامیان آمریکا تا سال ۲۰۰۱ تنها ۷ هزار و ۵۷ نفر بوده است که نشان‌دهنده تفاوت جدی در آمار خودکشی پس از درگیر شدن نظامی ایالات متحده در جنگ‌های افغانستان و عراق و پیش از آن است. همچنین این مطالعه تأکید دارد تعداد قربانیان خودکشی در میان نظامیان آمریکایی ممکن است بیشتر از این آمار باشد چون این آمار شامل نیروهای ذخیره و نیروهای گارد ملی نبوده است. در این مطالعه آمده: در شرایطی که جنگ افغانستان روبه پایان است خودکشی در میان نظامیان آمریکایی در سال‌های اخیر در حال افزایش است. کشته‌شدگان نظامی آمریکا از سال ۲۰۰۷ به طور قابل توجهی کاهش یافته اما این تعداد با خودکشی نظامیان آمریکایی در ۲۰۱۲ به اوج خود رسید.  سه سال گذشته نیز به ترتیب بدترین سال‌ها برای نظامیان آمریکایی از نظر خودکشی بوده است.

تلفات خودکشی، بالاتر از تلفات جنگی!

از سوی دیگر، تازه‌ترین گزارش وزارت دفاع آمریکا نیز مؤید مطالعات دانشگاه براون است. دراین گزارش درباره پیامدهای گسترده اجتماعی خودکشی در میان تفنگداران آمریکایی هشدار داده شده است به‌ویژه آنکه موج بی‌سابقه خودکشی به خانواده‌های سربازان آمریکایی نیز سرایت کرده است. در بخشی از این گزارش اعلام شده: در سال ۲۰۱۲، درمجموع ۳۴۹ سرباز آمریکایی خودکشی کرده‌اند که این میزان بی‌سابقه بوده است. پنتاگون با اشاره به اینکه این تعداد، از تلفات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز بیشتر بوده، اعلام کرد: بررسی علل و همچنین راه‌های پیشگیری از خودکشی سربازان آمریکایی، در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه است. بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، تعداد سربازان آمریکایی که جان خود را در اثر خودکشی از دست می‌دهند دست‌کم چهار برابر بیشتر از سربازانی است که در جنگ‌های پس از

۱۱ سپتامبر جان باخته‌اند. نکته جالب توجه آنکه جان روکو، سرگرد نیروی دریایی آمریکا که سرپرست برنامه پیشگیری از خودکشی سربازان آمریکایی مستقر در عراق بود، خود در سال ۲۰۰۵ میلادی دست به خودکشی زد!

ناکامی دولت آمریکا در مهار خودکشی

انتشار آمارهای جدید خودکشی در میان نظامیان آمریکایی نشان می‌دهد با وجود تلاش‌های بسیار برای پیشگیری از خودکشی سربازان، هنوز ارتش آمریکا موفق نشده از این پدیده روان‌شناختی در میان نیروهای فعال و ذخیره خود پیشگیری کند. تفنگداران دریایی آمریکا با ۲۸ مورد خودکشی در سال ۲۰۱۲ و ۱۶۳ مورد تلاش برای خودکشی در طول ۱۰ ماه گذشته در صدر این آمار قرار دارند.

بحران خودکشی؛ بزرگ‌ترین تهدید پنتاگون

ارتش آمریکا با حدود ۳ میلیون نیروی فعال و ذخیره، پرهزینه‌ترین ارتش جهان محسوب می‌شود که نیروهای آن در حال حاضر در حدود ۷۰۰ نقطه جهان مستقر شده‌اند. برخی از روان‌شناسان می‌گویند تقریباً تمامی کسانی که در طول عمر خود بیش از

۴۰ روز در خط مقدم یک جبهه جنگی حضور یافته‌اند، احتمالاً تا پایان عمر خود به نوعی با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم خواهند کرد. بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی پنتاگون، میانگین خودکشی در میان نظامیان آمریکایی در پنج سال گذشته میلادی، بیش از یک سوم رشد داشته است. افزون بر اینکه سربازانی که بیش از همه دست به این اقدام می‌زنند، افراد کمتر از ۳۰ سال هستند. نشریه آمریکایی نیویورک تایمز تأکید کرد: ایالات متحده به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ارتش جهان، یک بحران بزرگ دارد و آن خودکشی میان نظامیانش است.

جنگ‌های بی‌پایان، خودکشی‌های بی‌پایان

میزان خودکشی نظامیان آمریکایی حکایت از ناتوانی ارتش آمریکا برای کنترل خودکشی نظامیان این کشور دارد. جنگ‌های بی‌پایانی که آمریکا پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر به راه انداخت، منجر به افزایش خودکشی نیروهای نظامی شده است. بر اساس مطالعات دانشگاه براون، سربازانی که آسیب دیده‌ و بارها به جنگ‌هایی اعزام شده‌اند که از حمایت مردمی برخوردار نبوده، دست به خودکشی می‌زنند. از زمانی که جورج بوش مبارزات جهانی برای مقابله با تروریسم را در سال ۲۰۰۱ شروع کرد ۷ هزار و ۵۷ تن از نیروهای نظامی در عملیات کشته شدند. در همین بازه زمانی تخمین زده می‌شود که ۵ هزار و ۱۱۶ نظامی در حال خدمت، هزار و ۱۹۳ نفر از اعضای گارد ملی و هزار و ۶۰۷ نفر از نفرات ذخیره خودکشی کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.