در زمان شاه می‌خواستند در منطقه بهارستان تهران، اطراف ساختمان مجلس شورای ملّی را بسازند و باید ۳۵ خانه خراب می‌شد. به‌ اطلاع صاحبان خانه‌ها رساندند که خانه شما را متری فلان مقدار می‌خریم. هر کس اعتراض دارد، بنویسد تا رسیدگی شود. هیچ‌ کس به‌ جز واعظ مشهور مرحوم حسینعلی راشد اعتراض نکرد ...

حکایت خواندنی از یک عالم دینی؛ چرا واعظ مشهور حاضر به فروش خانه خود نشد؟

به گزارش قدس آنلاین، حضرت آیت الله شبیری زنجانی در کتاب جرعه‌ای از دریا، ج ۲، ص ۶۵۸ آورده است:

    

در زمان شاه می‌خواستند در منطقه بهارستان تهران، اطراف ساختمان مجلس شورای ملّی را بسازند و باید ۳۵ خانه خراب می‌شد. به‌ اطلاع صاحبان خانه‌ها رساندند که خانه شما را متری فلان مقدار می‌خریم.   هر کس اعتراض دارد، بنویسد تا رسیدگی شود.

 هیچ‌ کس به‌ جز واعظ مشهور مرحوم حسینعلی راشد اعتراض نکرد. این جریان خیلی بر مسؤولان گران آمد، و گفتند: فقط این‌که آخوند است، اعتراض کرده!

بعد مرحوم راشد را دعوت کردند و آماده شدند برای این‌که به‌ او حمله کنند و خفیفش {خوار} نمایند! راشد آمد و بعد از سلام و احوال‌پرسی از او پرسیدند که اعتراض شما چیست؟

گفت: حقیقتش این است که این خانه را من سال‌ها قبل و به‌ قیمت خیلی کم خریده‌ام و در این مدت زمان طولانی مخروبه شده و به‌ نظر من قیمتی که شما پیشنهاد کرده‌اید زیاد است و من راضی نیستم از بیت‌المال مردم، قیمت بیش‌تری برای خانه‌ام بگیرم.

بهت و تعجّب همه را فرا گرفت و یکی از اعضای کمیسیون که از اقلیت‌های دینی بود، از جا برخاست و راشد را بوسید و گفت: اگر اسلام این است من آماده‌ام برای مسلمان شدن.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.