مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: اولویت حضور کادر اجرایی در مدارس با افرادی است که بیماری پیش‌زمینه‌ای ندارند.

 الزام به حضور کادر آموزشی بر خلاف شیوه‌نامه‌ها!

رنگ‌بندی کرونا در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود؟

چندی پیش یکی از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با تحریریه روزنامه قدس تماس گرفت و مدعی شد مدتی است با دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان در شرایط کرونایی که با بخشنامه‌های دولت نیروها برای حفظ سلامت به صورت شیفتی به محل کار فراخوانده می‌شوند، ما و تمامی همکاران اجرایی برای انجام نام‌نویسی دانش‌آموزان، نقل و انتقالات، اعلام نتایج امتحانات و سایر کارهای اداری ویژه معلمان و دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا می‌کنیم، اما این موضوع در حالی است که همکاران ما هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده ولی در مقابل ‌باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پاسخگوی ارباب‌رجوع‌ متعدد باشند. وی همچنین گلایه کرد: در این شرایط کرونایی این اقدام می‌تواند هم جان کادر اجرایی مدارس را با خطراتی روبه‌رو کرده و هم خانواده‌های آن‌ها را دچار استرس و فشار روانی کند. چرا آموزش و پرورش جدا از دیگر دستگاه‌های دولتی محسوب شده و در صورت درگیر شدن من و همکارانم آیا مدیران آموزش و پرورش می‌توانند جوابگوی این واقعه باشند و اگر قرار است رنگ‌بندی کرونایی اهمیتی نداشته باشد چرا ستاد مقابله با کرونا این همه زحمت اعلام کردن آن را به جان می‌خرد؟

این فرد اظهارکرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ کرد شرایط و بستر انجام خدمات مورد نیاز را به صورت الکترونیکی و مجازی فراهم کنند اما تا امروز این کار انجام نشده و ما مجبوریم چوب کوتاهی‌های صورت گرفته را بخوریم. اگر این امکانات ایجاد شده بود نیاز نبود تمامی افراد همزمان به محل کار بیایند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام حضور کادر اجرایی

برای پیگیری بیشتر موضوع و بررسی تمامی زوایای کار خبرنگار ما به سراغ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی رفت که قاسمعلی خدابنده پس از آنکه در جریان پیگیری‌های روزنامه قدس قرار گرفت، در پاسخ بیان کرد: وظایف آموزش و پرورش در این شرایط خاص، سخت و سنگین‌تر شده است .

وی با بیان اینکه اولویت حضور کادر اجرایی با افرادی است که بیماری پیش‌زمینه ای ندارند،افزود: متأسفانه در بعضی از موارد ما شاهد این هستیم که کادر اجرایی مدارس برای انجام کار به‌موقع با خدمات الکترونیکی مشکل دارند و در همین راستا ما از تمام رئیس حوزه‌ها درخواست کردیم کادر اجرایی به خصوص خانم‌هایی که (بیماری زمینه‌ای،باردار و فرزند کوچک) مشکل برای حضور خود در مدارس دارند، شناسایی و به صورت نوبتی در آنجا حاضر شوند. مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تمام اختیارات به رئیس حوزه‌ها داده شده تا نیروها به صورت کامل شناسایی شوند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: با توجه به اینکه معلمان، کادر اداری و ستادی ما تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، براساس  دستور ستاد مقابله با کرونا، تمام دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام حضور آن‌ها  در مدارس استان را رعایت می‌کنیم.

خدابنده در ادامه افزود: ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و همکاران، توانمندی همکاران در زمینه فعالیت‌های مجازی و تولید محتوای الکترونیکی استاندارد و باکیفیت و همچنین شفاف‌سازی در امر تدریس معلمان از جمله دستاوردهای دستگاه تعلیم و تربیت در ایام ارائه آموزش‌های مجازی بود. پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها در ایام همه‌گیری ویروس کرونا، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی  و نیز ارائه توصیه‌های بهداشتی و آموزشی، از جمله اهداف اجرایی ما در نهاد آموزش‌وپرورش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    ببخشیدا کادر اداری مدارس مثلا جز ثبت نام دانشاموزان چکار میکنن؟که البته اونم اینترنتی کردن.قبلا فقط سالی دوبار زحمت تکثیر سوالات امتحانی رو میکشیدن که حالا دوساله که ب لطف کرونا اونم انجام نمیدن.ثبت دانشاموزان در شاد و ثبت نمرات در سیدا هم که انداختن گردن معلما.دیگه مدرسه هم نیان و پول مفت هم بگیرن.تورو خدا انقد ب مدیر و معاون زحمت ندین لاغر میشن.