مدیر جهادکشاورزی کاشمر از تخریب و رفع تصرف ٨ مورد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییرکاربری در این شهرستان خبر داد.

تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، محمد شجعی اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کاشمر هشت مورد ساخت‌وساز و تغییر غیرمجاز در این شهرستان تخریب شد.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر یادآور شد: تعداد ۶ مورد از این تخریب ها در روستای ممرآباد از توابع بخش مرکزی کاشمر و ٢ مورد در اطراف شهر کاشمر تخریب شد.

وی با تأکید بر اینکه سالانه بخشی از بهترین اراضی کشاورزی به دلایل گوناگون تغییرکاربری می‌یابد و به مصارف غیرکشاورزی تبدیل می‌شود، یادآور شد: خروج این‌گونه اراضی از مسیر تولید لطمات جبران‌ناپذیری به بدنه کشاورزی وارد و امنیت غذایی که اولویت اول هر کشور است را تهدید می‌کند.

شجعی ابراز کرد: با درک صحیح از اهمیت صیانت از اراضی کشاورزی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان توسعه پایدار، قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها به تصویب رسید تا ضمن ضابطه‌مند کردن تغییرکاربری‌ها، مجازات‌هایی نیز برای برخورد با متخلفین پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا و به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و تداوم بهره‌وری کشاورزی، با اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، هشت مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل ۶۰۰ متر دیوارکشی و ۵۰ متر پی‌کنی تخریب و مساحتی حدود ١٩ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته در کاشمر آزادسازی و به حالت اولیه بازگردانده شد.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر از تمامی تولیدکنندگان عرصه تأمین امنیت غذایی خواست قبل از هرگونه اقدام جهت ساخت‌وساز و یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی نسبت به اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه از جمله سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی که مسئول صدور این‌گونه مجوزها است اقدام کنند تا از خسارت های احتمالی پیشگیری شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.