تحولات منطقه

مدیر عالی حرم مطهر مطهر رضوی ترویج شعار «همه خادم‌الرضاییم» را بهترین راه برای توسعه فرهنگ خدمت و سهیم شدن در سوگواری رضوی برشمرد و گفت: آغوش آستان قدس رضوی برای توسعه فرهنگ «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» باز است و تلاش خواهیم کرد با اجرای دائمی آن، فرصتی همیشگی برای خدمت‌رسانی ایجاد کنیم.

ترویج شعار «همه خادم‌الرضاییم»، بهترین راه برای توسعه فرهنگ خدمت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی برادران که در ویژه برنامه «تشرف» شبکه یک سیما سخن می‌گفت، ضمن تسلیت ایام شهادت امام هشتم، اظهار کرد: خادمان حضرت رضا(ع) همه ساله در این ایام توفیق خادمی میلیون‌ها زائر و عزادار رضوی را داشتند اما برای دومین سال متوالی، امکان برپایی اجتماعات گسترده رضوی وجود ندارد، هرچند که تدابیر گسترده‌ای برای جبران آن پیش‌بینی شده است.  
توفیق خادم بودن برای همگان
برادران به پویش سراسری "همه خادم‌الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی" اشاره و تصریح کرد: با این پویش، امکان مشارکت همه مردم  در هر نقطه از ایران و جهان فراهم شده و دلدادگان امام رضا(ع) می‌توانند با ارائه هر خدمتی که در توان دارند، نام خود را در فهرست خادمان امام و عزاداران واقعی ایشان ثبت کنند.  
رافت، مهربانی، امدادگری و ...
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط روز جامعه و مشکلاتی که برای تشرف به حرم مطهر رضوی وجود دارد، باید شعار «همه خادم‌الرضاییم» را توسعه دهیم و برای مردم تبیین کنیم که چگونه می‌توانند به این پویش بپیوندند.  
برادران خاطر نشان کرد: نیاز امروز مردم ما رافت، مهربانی، امدادگری و ترویج تمام صفات خوب انسانی است که امیدواریم همه ما با توسعه و گسترش شعار محوری دهه آخر صفر، بتوانیم خدمت‌رسانی به مردم در این زمینه‌ها را شتاب دهیم.  
رفع دلتنگی زیارت با خدمت به مردم
مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: همه عاشقان امام رضا(ع)، می‌توانند با هر توان مالی و تخصصی که دارند، در ایام شهادت امام هشتم، خدمتی به مردم، به ویژه بیماران و نیازمندان ارائه کنند و با مشارک در پویش «همه خادم‌الرضاییم»، دلتنگی‌شان برای حضور در صحن و سرای حرم مطهر امام را هم رفع کنند.  
استقبال مردم از پویش امام رضایی
وی ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیادی از مردم در قالب کانون‌های خادمیاری از اقصی نقاط کشور به پویش «همه خادم الرضاییم» پیوسته‌اند و با توجه به نیازها و مشکلات روز جامعه، مشغول خدمت‌رسانی هستند. برادران افزود: این روزها با شیوع بیماری کرونا، مردم کشورمان درگیر مشکلات و سختی‌های بسیاری هستند، از همین رو خادمیاران برای خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و درمان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به محرومان و خدمت در حاشیه شهر پای کار آمده‌اند.
۴۰ خدمت خادمیاران در مجموعه حرم
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به خدمات خادمیاران در داخل حرم مطهر هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر خدمات گسترده‌ای که در خارج از محدوده حرم و به عموم مردم ارائه می‌شود، خادمیاران رضوی در انجام فعالیت‌های داخل حرم مطهر نیز مشارکت دارند.  
وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ نوع خدمت در حرم مطهر رضوی توسط خادمیاران ارائه می‌شود، ادامه داد: ویژه برنامه‌های قرآنی زلال وحی،   شمیم رضوان در حوزه‌های گل‌آرایی، نعیم رضوان در مهمانسرای حضرت، نرم‌افزار نسیم رضوان در حوزه ارتباط با روضه منوره از طریق فضای مجازی، خدمت‌رسانی در بخش‌های ویلچر، صحافی، کتب نورآرایی حرم، از جمله خدماتی است که توسط خادمیاران به عنوان نیروهای مردمی انجام می‌شود.  
ارائه خدمت در موکب‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی 
برادران در ادامه به برپایی موکب‌های دهه آخر صفر در اطراف حرم مطهر نیز اشاره کرد و گفت: در روزهای پایانی ماه صفر، چندین موکب در اطراف بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) بر پا شده است و به عشق حضرت مشغول خدمت رسانی به ارادتمندان این امام همام هستند، علاوه بر آن، موکب‌هایی نیز در خارج از شهر مشهد این خدمت را ارائه می‌کنند.  
برادران تاکید کرد: در این روزها نیز همانند ماه‌های گذشته، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌های حرم مطهر و موکب‌های برپا شده مورد تاکید قرار دارد و خادمان بر اجرای آن نظارت دارند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.