مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:مهرماه امسال با افتتاح ۱۰ هنرستان هنرهای زیبا در کشور، تعداد این هنرستان ها به ۵۹ باب رسید.

۵۹ هنرستان هنرهای زیبا در کشور فعالیت می کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ، علی‌اکبر صفی‌پور در مراسم افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران در مشهد ضمن تقدیر و تشکر ویژه از خیرین مدرسه ساز و پاسداشت اقداماتی که توسط این بزرگان تاکنون انجام پذیرفته افزود: کلمه هنرستان هنرهای زیبا یک کلمه بسیار طولانی با عمر بیش از صد سال است،از تاسیس مدرسه کمال الملک در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی، ۱۸۳ سال گذشته است. این درخت کهنسال توسط کمال الملک  کاشته شد و نسل های بعدی آن را ادامه دادند و امروز شاهد رویش یک درخت با عظمت دیگری در کنار آن به نام هنرستان هنرهای زیبای دخترانه مرحوم دکتر مریم زینال پور در شهر مشهد هستیم که مطمئنا آثار آن را در سالهای بعد در هنر این سرزمین خواهیم دید.
وی با اشاره به ثبت نام ۹۶ هنرآموز در ۴ رشته آموزشی در این هنرستان ادامه داد: به همه تبریک می گویم. ثبت نام این تعداد هنر آموز در اولین سال شروع به کار بی نظیر است.
صفی پور گفت: دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین روزهای ابتدایی شروع به کار ۲ سیاست را به دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری ابلاغ نمودند، اولی تاسیس حداقل ۲ هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران در همه استانها و دوم تدریس ۷ رشته هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این هنرستانهاست و امیدواریم در سالهای بعد رشته های هنری این هنرستان نیز به ۷ رشته افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش افزود: ما در دو زمینه همکاری با آموزش و پرورش داریم که این دو زمینه هر دو در حوزه مهارت آموزی است. یکی در حوزه ی ایجاد هنرستان های هنرهای زیبا است که همکاران ما در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها در کنار ادارات کل آموزش و پرورش فعالیت می کنند و دومی در بخش مهارت آموزی است.
وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر نیز برای اجرای طرح ایران مهارت برای کمک به  دانش آموزان عزیز در حوزه ی فرهنگی و هنر، در حال مذاکره هستیم.
وی در پایان با تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد بخش های دیگر این هنرستان تکمیل شود و گفت: برای سرزمین خورشید و دختران این سرزمین روزهای خوبی را آرزو می کنم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز  در این مراسم با تشکر از مسوولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش گفت: هنرستانهای هنری با آموزش آکادمیک رشته های هنری، استعدادهای نوجوانان و جوانان را جهت گسترش هنرهای ایرانی و اسلامی، شناسایی و شکوفا می کند.
عزت میرنجاتی افزود: این هنرستانها زمینه تحصیل جوانان و نوجوانان هنرآموز را برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر و بازار کار فراهم می کند، بسیاری از مفاخر هنری کشور از جمله استاد فرشچیان، استاد محمود تجویدی و خیلی از بزرگان دیگر  از همین هنرستانها آغاز نموده اند و اکنون باعث افتخار این مرز و بوم هستند.
وی ادامه داد: هنر جایگاه ویژه ای دارد و هنرمندان هم نقش بسیار مهمی در کشور ایفا می کنند، در این میان توجه دولت جمهوری اسلامی به ارتقای هنر و ایجاد یک محیط امن و آرام برای پرورش استعدادهای بانوان ستودنی است، و وظیفه خطیر ما بانوان این سرزمین، ادای دین به این توجهات است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تلاش های مدیریت هنرستان و همچنین دکتر زینال پور خیر مدرسه ساز قدردانی و تشکر کرد و گفت: از شما دختران خطه ی خورشید که میراث دار بانوان نام آور حوزه فرهنگ و هنر و ادب این سرزمین هستند درخواست دارم با تلاش، پویایی، خلاقیت و تعهد خود رهروان شایسته ای برای رشد و توسعه هنر این مرز و بوم باشند.
وی افزود: به عنوان یک زن که مدت کوتاهی سرپرستی این اداره کل را به عهده گرفته ام بسیار خوشحالم که اولین فعالیت کاری ام افتتاح این هنرستان و در راستای ارزش گذاری به دختران و بانوان سرزمینم می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.