به گزارش قدس آنلاین از سازمان اوقاف و امور خیریه، مجتبی باقر زاده افزود: تاکنون استعلامات از ادارات اوقاف بهصورت دستی انجام میشد و قابل رصد و پیگیری نبود؛ اما با ایجاد بستر استعلامات وقفی در سامانه میز خدمت، پاسخ به استعلامات وقفی حتماً از طریق این سامانه انجام خواهد شد تا هم کیفیت پاسخگویی و استعلامات رصد شود و هم اینکه نسبت به تسریع پاسخ به اربابرجوع در راستای دولت الکترونیک گام بسیار مهمی برداشته باشیم.
وی اظهار داشت: در این ارتباط همه استعلامات وقفی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی بهصورت برخط و الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی در ادارات اجرایی امکانپذیر و قابل رصد و پیگیری خواهد بود.
وی این اقدام سازمان اوقاف را یک گام بسیار بنیادی هم در جهت تکریم ارباب رجوع و رفاه حال مردم و نیز تسریع در پاسخگویی به استعلامات وقفی اشخاص حقیقی و حقوقی برشمرد و تصریح کرد: ادارات اجرایی ما در سراسر کشور مکلف شدهاند که از این بستر برای پاسخ به استعلامات وقفی اقدام کنند و هر پاسخی غیر از مسیر سامانه میز خدمت و بستر الکترونیکی، فاقد اعتبار است و اثر قانونی نخواهد داشت.
باقر زاده گفت: برای مهلت پاسخگویی به استعلامات وقفی سقفی را معین کردهایم که در یک بازه زمانی به این استعلامات پاسخ داده شود.
نظر شما