تحولات لبنان و فلسطین

شنیده شدن سوت قطار در چهارمحال و بختیاری و اتصال به شبکه ریلی یکی از آرزوهای دیرین مردم این استان است، انتظار ۱۰ ساله مردم این استان برای اتمام پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد به سر نیامده و وعده‌ها برای اتمام این پروژه حیاتی زیرساختی هم‌چنان محقق نشده است.

سوت قطار کی در چهارمحال و بختیاری شنیده می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد در تیرماه سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد، این پروژه جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری محسوب و با بهره‌برداری از این پروژه فاصله استان‌های جنوبی به مرکز حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود، طول مسیر اجرایی این پروژه حدود ۹۲ کیلومتر و برای اجرای آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زیرسازی پروژه راه‌آهن باید تا پایان دولت دوازدهم به اتمام می‌رسید و پس از آن عملیات ریل‌گذاری آغاز می‌شد، اما این وعده محقق نشده است.

زیرسازی راه‌آهن به اتمام رسیده است

اقبال عباسی- استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از این در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه استانی جهانبین، طول مسیر راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد را ۹۲ کیلومتر اعلام و اظهار کرد: زیرسازی مسیر و ایستگاه‌های این طرح تکمیل شده و تنها ایستگاه شهرکرد و ریل‌گذاری آن باقی مانده است.

وی بیان کرد: پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد.

عباسی خاطرنشان کرد: علت اینکه ایستگاه شهرکرد تاکنون به مرحله اجرا نرسیده، مشکل تملک زمین بود که این مشکل نیز برطرف شده است و به‌زودی عملیات اجرایی ایستگاه در منطقه رحمتیه آغاز شود، همچنین ریل‌گذاری طرح نیز با مشارکت بانک انجام می‌گیرد.

کمبود اعتبار اجرای پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد را با کندی مواجه کرده است

حسینعلی مقصودی- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد، اظهار کرد: عمده عملیات خاکی در این پروژه به اتمام رسیده و عملیات اجرایی پل‌ها و تونل‌ها در این پروژه زمانبر و هزینه‌بر است.

وی با اشاره به اینکه مشکل تملک اراضی برای احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد حل شده است، گفت: از یکماه گذشته عملیات خاکی در این قطعه آغاز شده است، کلنگ‌زنی رسمی و آغاز عملیات ساختمانی در این بخش از پروژه با حضور یکی از مقامات ملی انجام خواهد شد.

مقصودی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد به‌علت کمبود اعتبار با کندی در حال انجام است، توضیح داد: در حال حاضر پیمانکاران این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه دارند که در حال پیگیری اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: اگر مشکل اعتباری پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد حل شود، پیش‌بینی می‌شود تا اواخر سال آینده زیرسازی پروژه به اتمام برسد و ریل‌گذاری آغاز شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.