رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دلیل بارش برف و وجود کولاک، راه مواصلاتی ۴۰ روستا در شهرستان‌های سقز، بیجار و دیواندره مسدود شد.

برف راه ارتباطی ۴۰ روستای کردستان را مسدود کرد

به گزارش قدس آنلاین، دانش زندی اظهار داشت: راه این تعداد روستا به صورت مقطعی و به دلیل بارش پراکنده برف مسدود شده و راهداران در حال تلاش برای بازگشایی راه این روستاها هستند.

وی با بیان اینکه روز گذشته اکثر نقاط استان با بارش برف و باران همراه بود، گفت: در راستای برف روبی و رفع مشکلات محورهای شریانی استان ۱۰۱ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۶۰ نیروی راهداری درگیر بوده و با سه هزار و ۸۵۵ کیلومتر باند برف‌روبی شد.

رییس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان میزان شن و نمک مصرفی را یک هزار و ۹۲۲ تن اعلام کرد و گفت: همچنین در محورهای شریانی ریزش‌برداری پنج مقطع، اسکان ۵۶ مسافر گرفتار و رهاسازی ۳۸۶ دستگاه خودرو انجام شد.

وی به عملیات انجام شده در محورهای غیرشریانی اشاره کرد و گفت: در این محورها ۳۱۷ کیلومتر برف روبی انجام شده و ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۴ نفر نیروی راهداری درگیر بوده و سه تن شن و ماسه نیز مصرف شده است.

زندی یادآور شد: در حال حاضر نیز هیچگونه مه گرفتگی در محورهای استان گزارش نشده است، و فقط محورهای شمالی استان جاده ها لغزنده است و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

 براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.