مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: دستگاه سونوگرافی پلی کلینیک تامین اجتماعی گناباد به علت نبود متخصص از سال ۱۳۹۷ تاکنون بلا استفاده مانده و بیمه گذاران را با مشکل مواجه کرده است.

دستگاه سونوگرافی تامین اجتماعی گناباد بلا استفاده مانده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید داستانی روز دوشنبه طی نشستی در گناباد، کمبود نیروی انسانی متخصص در رشته های مختلف از جمله رادیولوژی و سونوگرافی را از مشکلات مهم تامین اجتماعی خراسان رضوی ذکر کرد.

وی افزود: انتقال دستگاه سونوگرافی پلی کلینیک تامین اجتماعی گناباد در سه سال گذشته را منوط به تامین نیروی متخصص کرده بودیم ولی با اصرار و تلاش برخی مسوولان ذیربط این دستگاه منتقل و مستقر شد ولی تاکنون به دلیل نبود نیروی متخصص به بهره برداری نرسیده و موجبات ناخرسندی مردم و بیمه گذاران در این شهرستان را به همراه داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: پیگیریهای متعدد برای تامین نیروی متخصص رادیولوژی و سونوگرافی تامین اجتماعی گناباد نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است و باید از طریق تعامل با دانشگاه علوم پزشکی از نیروهای متخصص که به این شهرستان انتقال می یابند و تمایل به فعالیت در این بخش دارند برای بهره برداری از این دستگاه استفاده شود.

وی گفت: در صورت فعالیت متخصصان رادیولوژی در پلی کلینیک تامین اجتماعی گناباد، به منظور افزایش انگیزه فعالیت در آنان علاوه بر ۹۰ درصد تعرفه حق الزحمه ساعتی نیز به آنها پرداخت می شود.

دکتر داستانی افزود: دستگاه سونوگرافی پلی کلینیک تامین اجتماعی گناباد در سال ۱۳۹۷ با هزینه هفت میلیارد ریال خریداری و نصب شد و ارزش آن هم اکنون به ۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است اما به دلیل نبود نیروی متخصص بدون استفاده رها شده است.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته ۴۳ پزشک و پرستار در تامین اجتماعی استان خراسان رضوی فعالیت داشتند ولی اکنون ۲۰ نفر آنان باقی مانده و بقیه جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده‌اند و این امر موجب شده است در مراکز درمانی تامین اجتماعی حتی در مشهد با کمبود متخصص مواجه شویم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی از مسوولان ذیربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست مزایای پزشکان متخصص شاغل به کار در مراکز تامین اجتماعی را به میزان پزشکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش دهند تا انگیزه آنان برای فعالیت در تامین اجتماعی بیشتر شود.

وی گفت: از مجموع ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه درمان تامین اجتماعی کشور در سالجاری ۲۰ هزار میلیارد ریال مربوط به استان خراسان رضوی است که یک سوم آن در مراکز تامین اجتماعی هزینه شده و بقیه صرف خرید خدمت در سایر مراکز بابت هزینه ها و تعرفه های این بیمه و هزینه خدمات در بیمارستانهای علوم پزشکی، مطبها و تصویربرداری می‌شود.

داستانی افزود: اعتبارات درمان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی سال آینده به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی طی نیمه نخست امسال سه میلیارد ریال بابت خرید خدمات مرتبط با سونوگرافی در شهرستانهای گناباد و بجستان به پزشکان سایر مراکز درمانی پرداخت کرد و پنج هزار و ۵۰۰ نفر از این بیمه شدگان از این خدمات استفاده کردند.

فرماندار گناباد هم در این نشست گفت: راه اندازی نشدن دستگاه سونوگرافی پلی کلینیک تامین اجتماعی این شهرستان موجب بروز مشکلات و نارضایتی هایی بین مردم و بیمه شدگان این شهرستان شده است.

حامد قربانی افزود: با توجه به وجود ۶۷ هزار و ۶۸۶ نفر بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستانهای گناباد و بجستان لزوم توجه مسوولان به سرعت بخشیدن در راه اندازی این دستگاه ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.