مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: حدود هزار و ۶۰۰ المان عکس شهدا در بهشت رضا (ع) مشهد بر مزار این شهیدان نصب شد.

هزار و ۶۰۰ المان عکس شهدا در بهشت رضا (ع) مشهد نصب شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی افزود: نصب المان عکس شهدا از مطالبات خانواده شهدا بود که این مهم در دستور کار قرار گرفت و طی ۲ سال گذشته این تعداد المان نصب شد.
وی ادامه داد: چنانچه خانواده شهدا برای نصب المان عکس شهید درخواست داشته باشند باید این درخواست را به واحد فرهنگی آرامستان بهشت رضا (ع) ارائه دهند تا موضوع پیگیری و عملیاتی شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: همچنین در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از یادمان این سردار شهید در جوار گلزار شهدای بهشت رضا (ع) این شهر رونمایی شد.
وی افزود: تکریم شهدا و خانواده آنان از واجبات است و تلاش می‌شود مزار شهدا از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد.
آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد با وسعت بیش از ۱۸۰ هکتار به عنوان بزرگترین آرامستان پایتخت معنوی ایران شناخته می‌شود.
این آرامستان که در محدوده جنوب - جنوب شرقی مشهد و در ۱۵ کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد در سال ۱۳۵۵ افتتاح شد.   
آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد دارای ۶۵ بلوک دفن است که بلوک ۳۰ به عنوان گلزار شهدا، مهمترین بلوک آن است. همچنین بلوک‌هایی مانند بلوک میرزاجوادآقا تهرانی، بلوک صالحین و بلوک نام‌آوران از جمله بخش‌های این آرامستان هستند که طرح توسعه و گسترش آن در دست اجراست.
گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) مشهد با وسعت بیش از ۳۰ هزار متر در سال ۱۳۶۳ ساخته شد و تاکنون پیکرهای بیش از پنج هزار و ۵۰۰ شهید را در خود جای داده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.