عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارشاد برای ارتقای فرهنگ وقف به مجلس لایحه بدهد.

 وزارت ارشاد برای ارتقای فرهنگ وقف به مجلس لایحه بدهد

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: فرهنگ سازی برای  گسترش  جریان وقف و نذر در جامعه باید مورد توجه همه سازمان ها و دستگاه های مرتبط با این موضوع بویژه وزارت ارشاد، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و صداو سیما  قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه آثار و نتایج وقف در زمینه های مختلف باید مورد تاکید قرار بگیرد، تصریح کرد:  اگر نتایج و کارکرد یک وقف و ارتباط ان با حاکمیت، نظام اقتصادی، آموزشی ، اجتماعی و فرهنگی  به درستی برای مردم تبیین شود اشتیاق و تمایل مردم  برای حضور در این عرصه افزایش پیدا می کند.

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش زیادی از  مشکلات امروز جامعه با وقف قابل حل است ، افزود:  وقف دارای حیطه گسترده‌ای از فعالیت ها است و اگر این فریضه دینی به درستی ریل گذاری و هدایت شود، به بسیاری از نیازهای جامعه پاسخ خواهد داد از این رو  دانشگاه ها ، حوزه های علمیه ، ائمه جمعه و جماعت همراه با سازمان اوقاف که میدان دار این عرصه است باید گستره و تبلیغات برای جریان سازی وقف و نذر  را به پیش ببرند .

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: در زمینه عرصه های جدید وقف نظیر وقف مشارکتی نیز باید فرهنگ سازی لازم در سطح جامعه صورت بگیرد،  از طرفی واقفان باید به این نکته توجه داشته باشند که به حوزه های جدید وقف از جمله وقف در زمینه های  مستضعفان و محرومان،  مشکلات معیشتی و ازدواج جوانان ، بهداشت و درمان، حوزه های  آموزشی ، دانش بنیان و علمی توجه داشته باشند زیرا وقفی که بتواندمشکلات بخش زیادی از جامعه  بویژه مشکلات اقتصادی که در حال حاضر اقشار ضعیف با آن مواجه هستند رابر طرف نماید از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.  

وی با اشاره به اینکه  برای نهادینه سازی فضای اطمینان بخش برای واقفان و حمایت حقوقی از موقوفات یک  نوع برنامه ریزی حقوقی و دانشی لازم است، تصریح کرد:  از سازمان اوقاف به عنوان میدان دار این عرصه  انتظار می رود  از حقوقدان های قوی در این عرصه استفاده کند تا  ضمن رفع برخی ابهام ها در این زمینه ، عملکرد و فعالیت خادمان وقف برای مردم به طور دقیق مشخص شود .

حجت الاسلام نوروزی  افزود: کمیسیون فرهنگی و فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی آماده هر گونه همکاری در زمینه جریان سازی و تبیین و رفع موانع قانونی در حوزه وقف و  ارتباط تنگاتنگ و منسجم و قوی با سازمان اوقاف هستند. همچنین مجلس شورای اسلامی نیز در صورتی که سازمان اوقاف از طریق وزارت ارشاد  در زمینه وقف لایحه ای را برای رشد و ارتقائ فرهنگ وقف در جامعه  به مجلس ارسال نماید از هر گونه تلاشی  برای تصویب و اجرای ان دریغ نخواهد کرد .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.