عضو هیات امنای شورای پژوهشی مرکز تحقیقات زنان و خانواده گفت: مسئولان نقشه استراتژیک در حوزه زنان را با بهره مندی از رهنمودات رهبری از زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان نقشه جامع هویت زن بردارند.

 ترسیم نقشه استراتژیک حوزه زنان با بهره از رهنمودات رهبری از زندگی حضرت زهرا (س)

به  گزارش قدس آنلاین وبه نقل از دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) در مشهد، در نشست تخصصی مبنا با موضوع « مادر و دختر الهی در اندیشه حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مدظله العالی)» که در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، دکتر فریبا علاسوند عضو هیات امنای شورای پژوهشی مرکز تحقیقات زنان و خانواده گفت: مسئولان نقشه استراتژیک در حوزه زنان را با بهره مندی از رهنمودات رهبری از زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان نقشه جامع هویت زن بردارند.

وی افزود: مسئله زنان همیشه مسئله بوده است؛ اما نه به اندازه این ۱۵۰ ساله اخیر. رهاورد جریان های فمینیستی طی این سال ها این بوده است که زنان را به عنوان سوژه های دانش معرفی کردند. اما تمامیت خواهی فمینیست ها بر حسب اندیشه های لیبرالیستی یک الگو و برنامه برای تمام زنان جهان ارائه کرد که این الگو نمی توانست الگوی مناسبی برای همه زنان جهان باشد.

علاسوند با اشاره به تعریف معنایی نامناسب از حجاب در مصر گفت: در تاریخ شیعی ایرانی ما هیچ وقت بی سوادی ملازم امر حجاب نبوده است. در اندیشه اسلامی و در تمام تاریخ گروه زنان باسواد گروهی بودند که پیوند های خونی با علمای تراز یک داشته اند.

وی با اشاره به اندیشه سکولار در کشورهای عربی گفت: سکولار در کشورهای عربی سبب شده است تا زن مسلمان با وجود باور به اسلام رفتار اسلامی نداشته باشد و ذهنیت های آن ها دینی و اسلامی نباشد.

بانوان این سرزمین فرزندان شایسته برای انقلاب تربیت کنند

اشرف السادات منتظری؛ مادر معظم شهید معماریان نیز در این جلسه گفت از ابتدای انقلاب فعالیت های انقلابی را عاشقانه انجام میدادم و تلاش کردم هر کاری برای پیروزی انقلاب انجام دهم.

وی افزود: در زمان جنگ نیز با تغییر شناسنامه محمد که سیزده سال بیشتر نداشت او را راهی جبهه کردم. ۲۱ روز قبل از شهادت از جبهه برگشت و گفت این دیدار آخر است. وصیت کرد تا برای او گریه نکنم، چرا که معتقد بود نمی خواهد کسانی که چشم دیدن این انقلاب را ندارند گریه های من را ببینند.

منتظری بانوان این سرزمین را به تربیت فرزندان شایسته برای انقلاب توصیه کرد چرا که برای این انقلاب شهدای بسیاری  جان خود را فدا کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.