انتخابات

وزیر اقتصاد با بیان این‌که تسهیل کردن شرایط حمایت از مردم یکی از اولویت های اجرایی در دولت سیزدهم است، گفت: هیچ بهانه‌ای در خصوص اطلاع نداشتن مدیران شعب بانکهای کشور از بخشنامه وام بدون ضامن پذیرفته نخواهد شد.

وزیر اقتصاد: پرداخت وام بدون ضامن، بدون هیچ عذر و بهانه باید انجام شود

به گزارش قدس آنلاین سیداحسان خاندوزی در گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانکی کشور که با عنوان «تحول نظام بانکی به نفع مردم» و به صورت مجازی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: از بانکها انتظار داریم در چارچوب قانون به بخشنامه ابلاغ شده توجه کرده و نسبت به ارائه خدمات سریع اقدام کنند.

وی با اشاره به  این‌که عزم دولت برای حذف ضامن ویژه تسهیلات خرد جدی است، افزود: این وزارتخانه بخشنامه مربوط به پرداخت وام بدون ضامن را به مدیران بانک‌های دولتی و نیمه دولتی ابلاغ کرده تا با قراردادن این مصوبه بر روی سایت خود هیچ بهانه‌ای مبنی بر عدم اطلاع از بخشنامه، توسط مدیران شعب پذیرفته نشود.

وزیر اقتصاد گفت: یکی از محورهای تحول شبکه بانکی به نفع مردم به عنوان خواسته مشترک مردم و رئیس جمهور، مسئله سهولت پرداخت وام‌های خرد برای مشتریان خوش حساب است که در گام اول برای کارکنان دستگاه‌ها و همچنین بازنشستگان از بانک‌هایی که حقوق دریافت می‌کنند، اجرایی می‌شود.

خاندوزی با تأکید بر این‌که باید نوبت دریافت وام متقاضیان رسیده و سایر شرایط لازم را نیز داشته باشند، تصریح کرد: بانک‌های دولتی و نیمه دولتی یعنی بانک‌هایی که دولت در آن‌ها دارای سهم قابل توجه است، حق مطالبه ضامن از این گروه مردم را ندارند.

در این گردهمایی تسهیل و سهولت در پرداخت تسهیلات بانکی خرد و حذف ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، برخورد با افراد بدحساب بانکی، بازپرداخت سود مازاد، لزوم توجه به بانکداری اسلامی و ترویج فرهنگ وام‌های قرض الحسنه، اصلاح رابطه مردم و تولیدکنندگان با بانک ها، الکترونیکی و یکنواخت شدن قراردادهای بانکی، اعلام اسامی بدهکاران و شفافیت در عملکرد بانک‌ها از جمله سیاست‌های جدید بانکی در دولت سیزدهم است که در این گردهمایی مورد بحث قرار گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.