استاندار خراسان رضوی گفت: بیمارستانها و درمانگاهها با قرمز شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در مشهد می‌بایست بطور صد در صد در آماده‌باش باشند، نتیجه این آمادگی پاسخگویی و درمان بهنگام بیماران است.

استاندار به بیمارستانهای خراسان رضوی آماده‌باش کامل داد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: این استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا وارد شرایطی خاص شده لذا مدیریت اوضاع در بخشهای مختلف متناسب با این شرایط صورت می‌گیرد. 
 وی ادامه داد: رعایت بهداشت، گسترش مسایل بهداشتی و تبلیغ آن در وهله نخست بسیار حائز اهمیت است. 

استاندار خراسان رضوی گفت: بر این اساس کمیته‌های مربوطه و اصناف ضریب دقت و هوشیاری را به شدت افزایش دهند تا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارتقا یابد، همچنین ضرورت دارد با استفاده از رسانه‌ها، تبلیغات محیطی و پیامک، مردم بیش از پیش نسبت به بحران کرونا هوشیار شوند تا دستورات بهداشتی پیشگیرانه در بالاترین سطح رعایت  گردد. 
وی افزود: فعالیت مدارس خراسان رضوی در مناطق قرمز و نارنجی شیوع ویروسکرونا کاملا غیرحضوری است. همچنین در مناطق زرد کرونایی به محض مشاهده علائم بیماری در حتی یک معلم یا دانش‌آموز بلافاصله وضعیت مدرسه و کلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت شیوع با فوریت تعطیلی اعمال شود. 
نظری همچنین به نحوه برگزاری تجمعات اشاره و بیان کرد: فعالیت در مکانهای تجمع تنها برای مدت زمان یک ساعت و ۳۰ دقیقه آن هم با گنجایش ۲۵ درصد فضا مجاز است ضمن اینکه افراد باید واکسن زده باشند و فاصله‌گذاری اجتماعی هم اعمال شود. 
وی بر لزوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه در حوزه فعالیتهای اصناف تاکید و بیان کرد: ستاد اختصاصی اصناف در مشهد باید برگزار شود تا ضریب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بخش افزایش پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی همچنین به حوزه فعالیت رستوران‌ها اشاره کرد و گفت: رستوران‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی باید به شکل بیرون بر خدمات دهند و در مناطق زرد هم شرط فعالیت، افزایش ضریب مراقبت است.
نظری افزود: سیاست کشور تعطیلی در شرایط کرونا نیست چرا که مدعی هستیم مصون سازی بالایی با واکسیناسیون صورت گرفته است و بنابر این مکلف و ملزم به محدودیت‌های هوشمند مرحله به مرحله در همه بخش‌ها هستیم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.